Kalp krizi riskini artırıyor... Uzmanlar uyardı: Uzak durun!

Kalp krizi riskini artıran yiyeceklerin başında doymuş yağ oranı yüksek gıdalar yer alıyor. Uzmanlar kalp hastalıklarına neden olduğu için doymuş yağ oranı yüksek yiyeceklerden uzak durulması gerektiğini söyledi. Kalp ve Damar Cerrahı Prof. Dr. Barış Çaynak, kalp krizi riskini azaltmak için uzak durulması gereken yiyecekleri sıralardı. İşte onlardan bazıları...

Kalp krizi riskini artırıyor... Uzmanlar uyardı: Uzak durun!

Mynet

Doymuş yağ içeren yiyecekler kalp ve damar sağlığını olumsuz yönde etkiliyor. Kolestrol, damar tıkanıklığı ve hatta kalp krizine kadar neden olan sağlıksız beslenmede doymamış yağ içeren gıdalar tüketilmesi öneriliyor. Uzmanlar kalp sağlığı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Hayat tarzının sağlık üzerinde önemli etkilerinin defalarca kanıtlandığı kalp sağlığı ile ilgili doktorlar sağlıksız yemeklere dikkat çekti.

Mynet'te yer alan habere göre; Kalp krizlerine genellikle koroner kalp hastalığı neden olur. Koroner arterleri tıkayan madde, kolesterol birikintileridir. Kolesterol, normal bedensel işlev için hayati öneme sahiptir ancak çok fazla olması da zararlıdır. Sağlıksız bir yemek, karaciğerde yapılan ve parçalanan yüksek kolesterole yol açabilir. "Çok fazla doymuş yağ içeren yiyecekler yemek, karaciğerin kolesterolü kullanma şeklini değiştirir. Diyetinizde bunları azaltmaya çalışmalısınız" diyen Kalp ve Damar Cerrahı Prof. Dr. Barış Çaynak, kalp krizi riskini azaltmak için uzak durulması gereken yiyecekleri şöyle sıraladı:

Beyaz çikolata, şekerleme, kek, puding ve bisküvi

Hamur işleri, börek, poğaça

Sosis, hamburger, pastırma ve kebap gibi yağlı etler

Margarin, palm yağı

Hindistan cevizi, Hindistan cevizi kreması, hurma yağı

Krema, süt, yoğurt, krem peynir gibi tam yağlı süt ürünleri

DOYMAMIŞ YAĞ İÇEREN YİYECEKLER TÜKETİN

"Birçok gıdanın üzerinde doymuş ve doymamış yağların bir listesi vardır. Doymuş yağ oranı yüksek yiyecekleri kesmeye, daha fazla doymamış yağ içeren yiyeceklerle değiştirmeye çalışın" diyen Kalp ve Damar Cerrahı Prof. Dr. Barış Çaynak, "Enerjimizin üçte biri, bir kadın için günde yaklaşık 70 g. ve bir erkek için günde 90 g. yağdan gelmelidir. Ancak doymuş yağların bunun üçte birinden fazlasını içermemesi önerilir (kadınlar için 20 g. ve erkekler için 30 g.)" diyor.

Tüm Mor Papatya haberleri için tıklayın