Yazarlar

Bedir Acar

Bedir Acar

İlk eser desteği

Bedir Acar tüm yazıları

Genç yazarları teşvik etmek, Türk edebiyatına taze kan kazandırmak...

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ‘Edebiyat Eserlerini Destek Projesi’nin tam da böyle bir amacı var.

İlk eserlerini yazan edebiyatçıların yararlandırıldığı projenin (bu yıl için) ikinci dönem başvuruları 1 Ağustos itibariyle başladı.

Ay sonna kadar devam edecek başvurularda, eserin “yazara ait ilk eser” olmasının yanı sıra özgünlük taşıması, yurt içinde veya yurt dışında daha önce hiçbir şekilde yayımlanmamış olması, herhangi bir fondan destek almamış olması gibi kriterler göz önünde bulunduruluyor.

Yılda iki kez; şubat ve ağustos ayında destek verilen projeye bugüne kadar en çok öykü, roman ve şiir alanında başvuru yapılmış.

Desteğe başvuru ise yayıncılar üzerinden yapılıyor.

Yayımcı, başvuru yapılacak ay içinde en fazla 3 eser ile müracaat edebiliyor.

Destek verilenler, sağlanan desteğin yüzde 35’ini yazara ödemekle yükümlü.

Eser başvurularını Edebiyat Eserlerini Destekleme ve Değerlendirme Kurulu değerlendiriyor.

Ayrıntılı bilgi için: https://kygm.ktb.gov.tr/

AFRİKA’NIN YAPAYALNIZ LALESİ

Engin Elman’ın ilk öykü kitabı ‘Afrika’nın Yapayalnız LalesiHece Yayınları’ndan çıktı.

1986 doğumlu genç yazar, sadelikten yana bir anlatım tutturmuş hikayelerinde; süslü ifadelerden, detaylı tasvirlerden kaçınmış.

Bu öykülerin sevdiğim yönü oldu.

Olay örgüsünden çok hikaye kişilerinin iç dünyasına tanıklık eden öykülerde genellikle yalnızlık, keder, aydın bunalımları gibi konular ele alınmış.

Leyla Gazeli’nde olduğu gibi kimi hikayelerde kısa kısa cümleler tercih edilmiş.

Doğrusunu söylemek gerekirse böylesi bir yazım tarzı ritmi bozan bir unsur olabiliyor.

Nitekim arka arkaya gelen kısa cümleler, insanda ‘dur kalk-dur kalk‘ duygusu uyandırıyor.

Bazı hikayelerde ise duygu geçişleri çok sert ve kestirmeden gelişiyor.

Bu da ahengi ve atmosferi etkiliyor.

Bazan da, (kitaba adına veren ‘Afrika‘ adlı çocukta olduğu gibi) karakterler yeterince tanıtılmadan geçilip gidiliyor.

Öykünün Afrika adlı çocuk üzerine kurulacağı zannedilirken, yazar bambaşka yollarda ilerliyor. Afrika bir yan unsur olarak kalıyor.

Bir müzik dinlediğinizi düşünün, aniden tarz değişince ne hissedersiniz.

İşte tam da böylesi değişimler, metnin ‘duygu’suna olumsuz yansıyor.

Bu bir ilk kitap...

Sadeliğiyle kendini sevdiren hikayelerin biçimsel kıvama da ulaşması temennisiyle.

Bedir Acar Diğer Yazıları