Spotify'dan Premium aboneleri kızdıracak adım! Reklam geliyor...

İsveç merkezli müzik ve podcast dinleme uygulaması Spotify Premium abonelerde reklam gösterimi ile ilgili yeni bir döneme geçiyor. 150 milyondan fazla premium abonesi bulunan Spotify geçtiğimiz günlerde Hifi müzik standardına geçmemesiyle eleştirilmişti. Şirketin aldığı yeni karar birçok tartışmayı da beraberinde getirdi.

Spotify'dan Premium aboneleri kızdıracak adım! Reklam geliyor...

Dünyanın en çok kullanılan müzik dinleme uygulamalarından Spotift Premium aboneleri kızdıracak bir adım attı. Spotify'ı yalnızca müzik dinlemek için değil podcast için de kullanan Premium aboneleri yeni bir sürpriz bekliyor. 150 milyonu aşkın premium abonesi bulunan Spotify'da dinlenilen bir podcast sırasında bir tekliften veya konuyla ilgili bir reklamdan bahsedildiğinde, ekrana bir CTA kartı (pop-up benzeri bir mesaj) çıkacak ve tıklanabilir bir iletiyle karşı karşıya bırakacak.

SPOTİFY, GÖRSEL REKLAMLARLA KARŞIMIZA ÇIKACAK

2020 yılında Spotify, podcast reklamları sırasında promosyon kodları ve özel URL'lerin gösterimini geride bırakacak bir reklam sistemi üzerinde çalıştığını açıklamıştı.

Spotify, uygulama içi reklamlarda yeni bir döneme geçiyor. Dinlediğiniz bir podcast sırasında bir tekliften veya konuyla ilgili bir reklamdan bahsedildiğinde, ekrana bir CTA kartı (pop-up benzeri bir mesaj) çıkacak ve tıklanabilir bir iletiyle karşı karşıya kalacaksınız.

Bu yeni CTA kartları, podcast arka planda oynatılırken eğer siz uygulama içerisinde farklı bir pencerede iseniz yine de karşınıza çıkacak. Eğer uygulama tamamen arka planda çalışıyorsa, Spotify'a ilk giriş yaptığınızda yine bu CTA kartıyla karşı karşıya kalacaksınız. Burada kullanıcıların canını sıkabilecek olan unsur, Spotify Premium üyelerinin de bu reklamlarla karşı karşıya kalacak olması ve CTA kartlarının herhangi bir biçimde kapatılmasına izin verilmemesi...

Ancak Spotify cephesinden gelen bilgiler, şirketin bu konuda herhangi bir endişe taşımadığı yönünde. Ünlü şirket, birçok podcast üreticisinin varlığını sürdürebilmek için şovların arasına reklam aldığını belirtiyor. Spotify, dinlenilen içeriğin herhangi bir şekilde bölünmeyeceği için, kullanıcıların bu durumu dert etmeyeceği görüşünü taşıyor.

Tüm Trend haberleri için tıklayın