FOTO GALERİ

Hyundai Kona 1.6 dizel sürüş izlenimi: Çevik kombinasyon ve çizgisel görünüm

Geçtiğimiz haftalarda Ford'un Ecosport'unu konuk ettiğimiz köşemizde, bir sonraki işimiz Türkiye'nin otomobilinin tanıtımına katılmak olmuştu. SUV ile devam eden süreçte Hyundai'nin bu sürece giriş otomobilini, Kona'yı incelemek istedik. Şehir içi otomobillerinin otomatik vites ve yüksek ökçe talebine cevap veren Kona, 1.6 atak dizel motoru ve 7 ileri otomatik vites kombinasyonu ile öne çıktı. İşte Hyundai Kona'nın 300 km'si şehir içinde, 100 km'si şehir dışında gerçekleşen sürüş izleniminden kalan notlarımız...

TM Dijital Haber Merkezi / Hasan Aytekin

  • 1
  • 12
Markaların yerden yüksekliği artırılmış modellere olan ilgisi devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda Ford'un bu kapsamda ürettiği Ecosport'unu deneyimledikten sonra, Hyundai Kona'nın sürüş izlenimini köşemize taşımak istedik. Türkiye'de 3 farklı dizel otomatik versiyonu satışta bulunan Kona'yı İstanbul şehir içinde ve çevre yollarında yaklaşık 400 km kullanma imkanı bulduk. Çizgisel tasarımı ile dikkat çekici izlenim bırakan Kona'nın, yakıtından şehir içi ve şehir dışı kullanımına kadar sürüş izlenimlerimizi sizin için derledik.
  • 2
  • 12
TASARIM

Dışarıda iddialı çizgilere yer veren Hyundai Kona'nın en çok yanal derin çizgileri dikkat çekiyor. Ortada derinleşen arka lastiklerin üzerine doğru gelen derin bir iz oluşturan çizgi aracın tasarımına büyük bir iddia katmış. Bunun dışında önde ince tasarımlı farlar, ön yüzü ve arka yüzü saran plastik detaylar tasarımın dikkat çeken unsurları arasında sayılabilir. Bunun dışında yanlarda alt kısımlarda kullanılan, çamurluk işlevi gören plastik detaylar aracın duruşunu değiştiren tasarım öğeleri arasında. Tasarımda bu kadar iddalı duran Kona'nın cazip bir duruş sergilediğini söyleyebiliriz. Bununla birlikte trafikte ve park etmekten kaynaklı sürtünme korkusunu düşürecek şekilde tasarlanmış ve çevreyi
  • 3
  • 12
İÇ MEKAN

Hyundai Kona'nın iç mekanı, rahat kullanım detaylarıyla dikkat çekiyor. Direksiyon tutuşu rahat, ekranların okunması gayet kolay ve iç mekan detaylarının sürücüye odaklandığını söyleyebiliriz. Orta konsolda iyi bir şekilde konumlandırılmış bilgi ekranının telefonla uyumu kolay olmakla birlikte, bu birimin ekran çözünürlüğü daha iyi seviyede olabilirdi.
  • 4
  • 12
Çift USB girişi, araç içi saklama gözleri yeterli bir alan sağlıyor. İç mekanın bir diğer önemli özelliklerinden olan arka koltuklarda diz mesafesi 3 parmak alacak kadar yer bırakırken, baş mesafesi de yeterli olduğu izlenimini veriyor.
  • 5
  • 12
Koltukların renkli detayları ilgi çekerken, yine renkli tasarlanan emniyet kemerlerinin hem dikkat çektiğini hem de kullanımıyla alakalı sürücüde ikaz hissi veren bir algı uyandırdığını ifade edebiliriz.
  • 6
  • 12
SÜRÜŞ İZLENİMİ

Hyundai Kona'yı şehir içinde 300 km, şehir dışında 100 km kadar kullandık. Kona'nın sürüşte en belirgin özelliği olarak kendini geriye salmayan, atak yapıda bir motor vites kombinasyonuna sahip olduğunu söyleyebiliriz. Şehir içinde rahat kullanımda Kona'nın yakıt tüketimi 6.4 dolaylarında stabil bir izlenim verirken, şehir dışında performanslı bir kullanımla 5.4 litrelik sonuçları verdi. İstekli kullanımı ve stabil harcamasıyla beğeni kazanacağını düşündüğümüz Kona'da tek beklenti biraz daha yüksek oturma pozisyonu olabilirdi. Bunu beklemekle birlikte bunun yakıt tüketimini etkileyeceğini de notlarımıza ekleyelim.
  • 7
  • 12
Hyundai Kona'yı park ederken ilk aklımıza gelen aracın banket seviyesinden yüksekliği oldu. Kaldırımlardan yeteri kadar yüksek olduğunu gözlemlediğimiz Kona'da plastik detaylar korumacı bir tasarıma işaret ediyor. Bununla birlikte otomobilin yükseklik hissi plastik detayların görüntüsüyle bir miktar törpülenmişlik hissi yaratıyor.
  • 8
  • 12
SONUÇ

Hyundai Kona, benzer alternatifleri arasında iyi bir seçenek olduğunu hissettiriyor. Derin tasarım çizgileri ve keskin hatları otomobile ayrı bir hava verirken, renkli iç tasarım detayları kullanıma farkındalık katıyor. Kullanışlı iç mekana daha canlı bir eğlence ekranının yakışacağı açıktır.
  • 9
  • 12
Kullanımda bazı açıların dar, plastik detayların SUV formundan daha kısa hissettirmesiyle birlikte, rahat kullanılan direksiyon ve istekli dizel motor-otomatik vites kombinasyonunun araca değer kattığını söyleyebiliriz. Hyundai Tucson'u 235.000 TL'den başlatan marka, Kona için 166.000 TL'lik başlanğıç fiyatı belirlemiş. Bu fiyat 1.6 CRDi 7 İleri Otomatik DCT Elite Smart Kırmızı SRF ile 188.610 TL'ye kadar çıkıyor. Dikkat çeken bir diğer tarafsa; Tucson ve Kona dizel motorla alınabilirken, i20'de dizel seçeneği bulunmuyor.
  • 10
  • 12
Ocak 2020 sıfır satışlarında markanın kampanyasında 4.800 TL'ye varan takas desteği veya 50.000 TL'ye 15 ay yüzde 0,59 faiz uygulaması öne çıkartılmış. Kona'nın ikinci elde 150.000 TL'den başlayan fiyatlarla satıldığını, satış sitelerinde 2018 ve 2019 model yıllarında dikkat çeken seçeneklerinin bulunduğunu notlarımıza ekleyelim.
  • 11
  • 12
  • 12
  • 12