‘Milli Teknolji Hamlesi' meyvelerini veriyor

‘Milli Teknolji Hamlesi' çalışmaları kapsamında verilen destekler amacına ulaşmaya başladı. Yüksek teknolojili ürün ihracatı yüzde 6.6, aynı kategorideki ürün ithalatı yüzde 9.8 düştü.

‘Milli Teknolji Hamlesi' meyvelerini veriyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde yürütülen "Milli Teknoloji Hamlesi" meyvelerini veriyor. "Milli Teknoloji Güçlü Sanayi" vizyonuyla yürütülen çalışmalarla Türkiye'nin, teknoloji yoğunluğuna göre imalat sanayi ürünleri ihracatı son dönemde hızla arttı. Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, geçen yıl yüksek, orta yüksek, orta düşük ve düşük teknolojili ürün ihracatı toplamda 212 milyar 827 milyon doları buldu. 2020 yılına kıyasla yüzde 33,1'lik artış dikkati çekti.

TREND SÜRÜYOR

Bunlardan 6,5 milyar dolara yakını yüksek, 71 milyar doları da orta yüksek teknolojili ürünlerden oluştu. Geçen yıl 206 milyar dolara yakın da çeşitli sınıflarda teknoloji yoğun ürün ithalatı gerçekleştirildi. 2021 genelinde teknoloji yoğun ürün ihracatında sağlanan artış, bu yılın ilk çeyreğinde de devam etti. Ocak-mart döneminde teknoloji yoğunluğuna göre imalat sanayi ürünleri ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20,7 artarak 56 milyar 844 milyon dolara ulaştı. Bu rakam geçen yılın aynı döneminde yaklaşık 47,1 milyar dolar olarak kayıtlara geçmişti.

TÜM KALEMLER ARTTI

Söz konusu üç ayda, yüksek teknoloji ürünlerin ihracatı 1,6 milyar dolar, orta yüksek teknoloji ürünlerin ihracatı 18,7 milyar dolar, orta düşük teknolojili ürünlerin ihracatı 17,8 milyar dolar ve düşük teknolojili ürünlerin ihracatı 18,7 milyar dolar oldu. Yüksek teknolojili ürünlerdeki yüzde 6,6, orta yüksek teknolojili ürünlerdeki yüzde 10,5'lik artışlar da dikkati çekti.

İTHALAT DA DÜŞÜŞE GEÇTİ

Bu yılın ilk 3 ayında yüksek teknolojili ürün ithalatındaki gerileme dikkati çekti. Geçen yılın ilk 3 ayında 6,4 milyar dolarlık yüksek teknolojili ürün ithalatı yapan Türkiye, aynı dönemde yüzde 9,8 azalışla 5,8 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirdi.

İHRACATTA PAZAR ÇEŞİTLENİYOR

Pazar çeşitliliğine dönük çalışmalarla birlikte Avrupa ülkelerinin toplam ihracat içindeki payı azaldı. 2018 yılında yüzde 50'ye kadar çıkan Avrupa ülkelerinin toplam ihracat içindeki payı bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 39.44'e kadar düştü. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Türk ihracatçılarının, küresel tedarik zincirlerinin bozulduğu bir dönemde mal isteyene mal, hizmet isteyene hizmet sunduğunu söyledi.

Tüm Güneş haberleri için tıklayın