Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı duyurdu: e-Devlet altyapısı KKTC'ye taşındı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türksat'ın e-Devlet altyapısı kurma deneyimini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne (KKTC) taşıdığını duyurdu. e-KKTC Projesi'yle hızlı güvenli entegre bir yapı sunulması hedefleniyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı duyurdu: e-Devlet altyapısı KKTC'ye taşındı

DHA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türksat'ın e-Devlet altyapısı kurma deneyimini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne (KKTC) taşıdığını duyurdu.

DHA'nın haberine göre, bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye'de e-Devlet Kapısı'nı işleten Türksat'ın e-KKTC Projesi'nde de ana yüklenici olduğu belirtilerek, "Proje ile tüm kamu hizmetleri elektronik ortamda vatandaşlara sunularak, vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz, güvenli ve entegre bir yapıda sunulmasına yönelik altyapının ülke düzeyinde oluşturulması hedefleniyor. KKTC, e-Devlet altyapısı ile adada büyük sorun olarak gösterilen bürokrasiyi sona erdirmeyi planlıyor" denildi.

'TEK NOKTADAN GÜVENLİ ERİŞİM SAĞLANDI'

A'dan Z'ye tüm katmanları ile birlikte Türksat Bilişim'ce tasarlanarak kurulan KKTC'nin e-Devlet altyapısının yazılım, mimari ve tasarım anlamında baştan uca planlanması ve yürütülmesinin de Türksat Bilişim tarafından sağlandığı ifade edilerek, şöyle denildi:

"KKTC için yüksek katma değere sahip olan proje ile ilk etapta 25 kamu hizmeti 13 Belediye Belge Doğrulama Hizmeti ve 7 Tekil Oturum Açma (SSO) hizmeti elektronik ortama taşınırken, söz konusu tüm hizmetlere e-Devlet kapısı aracılığıyla tek noktadan güvenli erişim sağlanmaya başlandı. Program kapsamında tüm projeler, KKTC kurumlarının yürürlükteki ilgili yönetmeliğine, mevzuatına ve iş süreçlerine uygun olarak geliştirilmeye başlandı. Kamu kurumlarının bürokratik süreçlerinde büyük oranda iyileştirme sağlayan ve belge yönetimini dijitalleştiren Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Projesi de KKTC e-Devlet Programı ile KKTC'de hizmete alındı. Tüm kurumlar arasında hızlı, güvenilir ve şeffaf evrak alışverişinin gerçekleştirilmesini sağlayan ve Türksat tarafından geliştirilen EBYS ile resmi belge akışlarının güvenli bir şekilde üretilmesi, merkezi kayıt altına alınması, arşivlenmesi, erişilmesi ve rapor alınabilmesi sağlanıyor. Başta Türkiye'de olmak üzere 100'e yakın kurum ve kuruluşta kullanılan EBYS ile fiziki kağıt kullanımının da önüne geçilerek zaman ve maliyet tasarrufu yapılırken günlerce süren bürokratik süreçler de dakikalar içerisinde tamamlanabiliyor."

Açıklamada ayrıca Türksat AŞ'nin e-KKTC Programı ile e-Devlet altyapısı kurma deneyimini anahtar teslim olarak uluslararası alana da taşıdığı ve bu tecrübenin başta Türk Cumhuriyetleri olmak üzere farklı ülkelere de taşınmasının planlandığı kaydedildi.

Tüm Güncel haberleri için tıklayın