FOTO GALERİ

Yıllar sonra ortaya çıktı! Yeşilçam´ın unutulmaz film hataları...

Türk sinemasına damga vuran filmlerin yıllar sonra ortaya çıkan hataları

  • 1
  • 122

Yeşilçam'ın ünlü sahnesi nasıl çekildi? O ahtapot aslında...


Türk sinemasını yakından takip edenler için Tarkan: Viking Kanı filmine damga vuran Ahtapot sahnesi unutulmazlar arasındadır... Peki, meşhur ahtapot sahnesi nasıl çekildi?

  • 2
  • 122

İşte kaynaklara göre Tarkan: Viking Kanı filmindeki meşhur ahtapot sahnesinin perde arkası:

  • 3
  • 122

Dönemin teknik yetersizlikleri nedeniyle filmdeki ahtapot sahnesi ekibi oldukça zorlamış. Ancak tüm eksiklere rağmen Türk sinema tarihine damga vuran o sahne çekilmiş.

  • 4
  • 122

Filmdeki yaratığın nasıl görüneceğine karar verildikten sonra prodüksiyon ekibi yaratık için İstanbul Bayrampaşa'daki bir plastik fabrikasına gitmiş. Canavar ahtapot plastikten yapılmış, kollarına da tek tek spiraller takılmış, kamyonla çekimler için Bodrum'a getirilmiş.

  • 5
  • 122

Ancak sorun bitmemiş. Dev ahtapotun kollarının hareket ettirilmesi için bir formül bulunamayınca insan gücünden yararlanılmış. o duruma getirilmiş.

  • 6
  • 122

Bu amaçla birkaç dalgıç görevlendirilir. Filmde zaten ahtapotun kollarını hareket ettiren de dalgıçlardır. Sorunlar aşılıp, her şey hazır hale gelince ahtapot bir kamyonla Bodrum'a taşınır ve denize bırakılır.

  • 7
  • 122

SU ALTI SAHNELERİ HAVUZDA ÇEKİLMİŞ


Meşhur sahneyle ilgili bir başka detay ise şöyle: Su altı sahnelerinde Kartal Tibet ile ahtapotun boğuşmaları gerekmektedir. Ancak su altı kamerası olmadığı için başka bir çözüm bulunur.

  • 8
  • 122

Ahtapot kamyonla İzmir Efes Oteli'ne götürülür.

  • 9
  • 122

Tarkan ile ahtapotun boğuşma sahneleri otelin havuzunda çekilir.

  • 10
  • 122

Ahtapot ile boğuşma sahnesinde arka planda çekimin yapıldığı havuzun duvarları görünüyor.

  • 11
  • 122
  • 12
  • 122
  • 13
  • 122

İşte Türk sinemasına damga vuran filmlerin kamera arkasında yaşananlar


Kemal Sunal'ın başrolünü oynadığı "Üç Kağıtçı" filminde sahneler arasında Sabahat Işık'ın kıyafeti değişiyor.

  • 14
  • 122
  • 15
  • 122
  • 16
  • 122
  • 17
  • 122
  • 18
  • 122
  • 19
  • 122

1975 yapımı 'Ateş Böceği' filminde sahneler arasında Necla Nazır'ın gömleğinin değiştiği görülüyor.

  • 20
  • 122

İzmir'de çekilen filmdeki bu görüntüler sahneler arasında devamlılık hatası olarak nitelendiriliyor.

  • 21
  • 122

Necla Nazır'ın üzerindeki beyaz renkli gömlek, Tarık Akan'ın kovalama sahnesi sonrasında mavi renkli olarak görülüyor.

  • 22
  • 122
  • 23
  • 122
  • 24
  • 122
  • 25
  • 122
  • 26
  • 122
  • 27
  • 122

Natuk Baytan'ın yönettiği Savulun Battal Gazi Geliyor filminde, Cüneyt Arkın'ı tutan çelik ip net bir şekilde görülüyor.

  • 28
  • 122

Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1971 yapımı 'Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri' filminin bir sahnesinde arka planda bir araç kadraja giriyor.

  • 29
  • 122

Otomobillerin icat olmadığı 'Sırp krallığı ve Türkler arasındaki savaş' yıllarındaki hikayeyi anlatan filmde bir aracın görünmesi dikkat çekiyor.

  • 30
  • 122
  • 31
  • 122
  • 32
  • 122

Yeşiçam'ın efsane dizilerinden 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı.

  • 33
  • 122

Yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı başrolünde Cüneyt Arkın'ın rol aldığı 1973 yılında yayınlanan 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı. Seyyit Battal'ın Bizanslıların elinden babası Battal Gazi'yi kurtarma serüvenini konu alan filmde; Cüneyt Arkın (Seyyit Battal) babasını kurtarmak için yedi ayrı şövalyede bulunan zindanlarının anahtarlarını toplamaya çalışır.

  • 34
  • 122

Şövalyeleri tek tek öldüren Seyyit Battal, şövalye Boğa Anton (Sönmez Yıkılmaz) ile ormanda geziye çıkar.

  • 35
  • 122

Seyyit Battal planladığı gibi Boğa Anton'u öldürür ve anahtarı alır.

  • 36
  • 122

Filmin dikkat çeken detayı ise Boğa Anton'un Seyit Battal ile dövüştüğü sırada bıyıklarının bir kısalması bir uzamasıdır.

  • 37
  • 122

Saraydan çıkarken ve at üzerindeyken uzun olan bıyıklar dövüş sahnelerinde kısalır. Ama efsane filmdeki tek hata bu değil.

  • 38
  • 122

Yine aynı sahnede Boğa Anton'un attan düştüğü sırada iki kolunda bulunan bileklerden biri yere düşüyor. Filmin devam sahnesinde ise bileklikler yeniden kolunda görünüyor.

  • 39
  • 122

Bu hata dövüş sahneleri boyunca dikkatli izleyicilerin gözüne çarpıyor.

  • 40
  • 122
  • 41
  • 122

'Umudumuz Şaban' filminde Mardinli Arif'in yere gelişi güzel attığı tabancalar, diğer sahnede Ringo Şaban'ın alması için yerde düzgün bir şekilde hazırlanmış.

  • 42
  • 122
  • 43
  • 122
  • 44
  • 122
  • 45
  • 122
  • 46
  • 122

1979 yapımı 'Umudumuz Şaban' filminde kahvehanede çalışan Ringo Şaban müşteriye ayran gönderirken patronun yüzüne ayran fırlatır.

  • 47
  • 122

Patronun yüzüne gelmesi gereken ayran, bir set çalışanı tarafından yakından dökülür. Set çalışanının eli kameraya yansıyor.

  • 48
  • 122

O çekim hatası kameraya böyle yansımış.

  • 49
  • 122
  • 50
  • 122
  • 51
  • 122

Yönetmen ve yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı 1984 yapımı 'Postacı' filminde, postacı Adem rolündeki usta oyuncu Kemal Sunal bakkala girdiğinde kapalı olan bisküvi kutuları kamera açısı değişikliği sonrası birden açık oluyor.

  • 52
  • 122

Postacı Adem'in yemesi için açılan kutu, sahne başında kapalı olarak konulmuş.

  • 53
  • 122
  • 54
  • 122
  • 55
  • 122

Yine Postacı filminde, Postacı Adem'in sevgilisi Sevtap'ın Adem'in evine kaçması sonrası ailesinin polis eşliğinde evi basması sahnesinde gece gündüz zamanlama hatası kameraya yansıyor.

  • 56
  • 122

Evin içinde camlardan dışarısı aydınlık görünürken, dış çekimde gece (sabah karşı) olarak görünüyor.

  • 57
  • 122
  • 58
  • 122
  • 59
  • 122
  • 60
  • 122

Senaryo yazarlığı ve yönetmenliğini Osman F. Seden'in üstlendiği, 1978 yapımı 'Yüz Numaralı Adam' filmindeki hata fark edildi.

  • 61
  • 122

Reklam sözleşmesi imzalanıp basın duyurusu yapılması sahnesinde eve gazeteci ve televizyoncular gelmiştir.

  • 62
  • 122

Usta oyuncu Kemal Sunal, Şaban rolünde babasıyla konuşurken arkada fotoğraf çeken bıyıklı gazeteci fotoğraf makinesinin lens koruma kapağını çıkarmadan fotoğraf çekmektedir.

  • 63
  • 122

Ayrıca Kemal Sunal'ın berber dükkanında çalıştığı sahnede film çekimini izleyen insanlar kamera açısına girerler.

  • 64
  • 122
  • 65
  • 122

Başrolünü Kemal Sunal'ın oynadığı 1985 yapımı 'Katma Değer Şaban' isimli filmde peşi sıra olan sahneler arasında Şaban'ın saçlarındaki boya yok oluyor.

  • 66
  • 122

Şaban ile karşılaşma sahnesi ve sokağa gelme sahnesinde boyalı olan saçlar eve girince boyasız (siyah renkli) oluyor.

  • 67
  • 122
  • 68
  • 122
  • 69
  • 122
  • 70
  • 122

1981 yapımı Hababam Sınıfı Güle Güle filminde Badi Ekrem'in fotoğrafının olduğu çerçevenin fotoğrafı kırılmışken, sonraki sahnede kırılmamış olarak duruyor.

  • 71
  • 122

İşte sosyal medyada dikkatli izleyicilerin gözünden kaçmayan o hata böyle paylaşıldı.

  • 72
  • 122
  • 73
  • 122
  • 74
  • 122
  • 75
  • 122

Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1973 yapımı 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filminde yapılan hata yıllar sonra fark edildi. Filmin bir sahnesinde Cüneyt Arkın'ın elindeki kılıçtan kameraman ve yardımcısının görüntüsü yansıyor.

  • 76
  • 122

Unutulmazlar arasında yer alan 'Çöpçüler Kralı' filminde Ayşen Gruda, terliğini cama atmadan önce camın çatlak olduğu görülüyor.

  • 77
  • 122

Bu sahnede terlik camı kırmazsa diye düşünülerek, cam önceden çatlatılarak zayıflatılmış.

  • 78
  • 122
  • 79
  • 122
  • 80
  • 122

1974 yapımı 'Mirasyediler' filminde sahneler arasında tezgahın üzerindeki kumaşlar ve müşteri birden yok oluyor.

  • 81
  • 122
  • 82
  • 122
  • 83
  • 122
  • 84
  • 122
  • 85
  • 122
  • 86
  • 122

"Neşeli Günler" filminde turşu dükkanında geçen sahnede turşu kavanozlarının arasında bir set çalışanının eli görünüyor.

  • 87
  • 122
  • 88
  • 122
  • 89
  • 122

İyi Aile Çocuğu filminde bir set çalışanı kadraja giriyor.

  • 90
  • 122

Yönetmenliğini Osman Seden'in yaptığı 1978 yapımı İyi Aile Çocuğu filmi Kemal Sunal'ın iki karaktere birden hayat verdiği güzel bir film.

  • 91
  • 122

Bu filmin soygun sahnesinde Kemal Sunal, adamları kasaya kilitlerken kapı geri açılmasın diye tutan bir el kadraja giriyor.

  • 92
  • 122
  • 93
  • 122
  • 94
  • 122
  • 95
  • 122
  • 96
  • 122
  • 97
  • 122

Hababam Sınıfı Tatilde filminde, sınıfta sahneler arasında kapalı olan perdeler açılıyor, zaman gece ve gündüz olarak değişiyor.

  • 98
  • 122

Hababam sınıfının erkek örencileri kızlardan özür dilerken arka tarafta bulunan pencerelerden zamanın gece olduğu görülüyor.

  • 99
  • 122

Konuşma sonrasında sınıfa öğretmenin girmesi sahnesinde ise zamanın gündüz olduğu görülüyor.

  • 100
  • 122

Hababam Sınıfı Tatilde filminde, muhtemelen gece yapılan çekimler, ertesi sabah devam edince böyle bir durum ortaya çıkmış.

  • 101
  • 122
  • 102
  • 122

1976 yapımı "Gülşah Küçük Anne" filminde Ayşen Gruda eve girdiği zaman arka aynadan yansıyan kameraman kadraja giriyor.

  • 103
  • 122

İşte yıllar önce çekilen o filmdeki hata...

  • 104
  • 122
  • 105
  • 122
  • 106
  • 122
  • 107
  • 122

Banker Bilo filmindeki hata


Filmin final sahnesindeki koltuğun yer değiştirmesi gözlerden kaçmadı.

  • 108
  • 122
  • 109
  • 122
  • 110
  • 122

Senaryo yazarlığı ve yönetmenliğini Osman F. Seden'in üstlendiği, 1978 yapımı 'Yüz Numaralı Adam' filmindeki hata fark edildi.

  • 111
  • 122

Reklam sözleşmesi imzalanıp basın duyurusu yapılması sahnesinde eve gazeteci ve televizyoncular gelmiştir.

  • 112
  • 122

Usta oyuncu Kemal Sunal, Şaban rolünde babasıyla konuşurken arkada fotoğraf çeken bıyıklı gazeteci fotoğraf makinesinin lens koruma kapağını çıkarmadan fotoğraf çekmektedir.

  • 113
  • 122

Ayrıca Kemal Sunal'ın berber dükkanında çalıştığı sahnede film çekimini izleyen insanlar kamera açısına girerler.

  • 114
  • 122
  • 115
  • 122

Başrolünü Kemal Sunal'ın oynadığı 1985 yapımı 'Katma Değer Şaban' isimli filmde peşi sıra olan sahneler arasında Şaban'ın saçlarındaki boya yok oluyor.

  • 116
  • 122

Şaban ile karşılaşma sahnesi ve sokağa gelme sahnesinde boyalı olan saçlar eve girince boyasız (siyah renkli) oluyor.

  • 117
  • 122
  • 118
  • 122
  • 119
  • 122
  • 120
  • 122

Yeşilçam'ın bu filmlerini belki kaç kez izlemişsinizdir. Ancak eminiz ki bu izlediğiniz filmlerde yapılan hataları daha önce fark etmediniz...

  • 121
  • 122

Orhan Gencebay'ın 'Bir teselli ver' filmindeki bu hata ise gerçekten sıradışı.

  • 122
  • 122

Otomobilin arka koltuğunda araba kullandığı gerçeği sizi çok şaşırtmış olmalı öyle değil mi? Pes doğrusu...