FOTO GALERİ

Uçağa binenler farkında bile değil ama... İşte gizlenen o sır

Uçakla yolculuk yapan insanların bir çoğunun bu bilgilerden haberi yok. İşte merak edilen ve gizlenen o sırlar

  • 1
  • 26

Neden geceleri iniş ve kalkışlarda ışıklar kapanır?


Çünkü uçağın iniş ve kalkışı sırasında acil bir durumda hem kabin ekibinin hem de yolcuların koşulları gözlemlemesi gerekir.

  • 2
  • 26

Perdeler kapalı olursa, dışarıyı görmemiz engellenebileceği, hangi tarafın çıkış için emniyetli olduğunu anlamak için vakit kaybedileceğinden dolayı perdeler açık tutuluyor.

  • 3
  • 26

Gece iniş ve kalkış yapan uçaklarda ışıkların sönmesi, gece gözlerimizi karanlığa alıştırmak için.

  • 4
  • 26

Herhangi bir kaza durumunda, ışıklar açık olsa idi, gözlerin karanlığa alışmak için kaybedeceği birkaç saniyeyi kazanmak amaçlı ışıklar kapatılıyor.

  • 5
  • 26

Uzun menzilli seferlerde uçuş görevlilerinin dinlenmesi amacıyla uçaklarda gizli odalar bulunuyor.


Uçak tipine göre dinlenme odalarının yeri değişiyor. Genellikle pilot dinlenme odaları kokpitin hemen arkasında bulunuyor.

  • 6
  • 26

Yüksek kabine sahip 777'lerde özel dinlenme odaları uçağın business class veya orta kısmına yerleştiriliyor.

  • 7
  • 26

Odaya merdivenle çıkılıyor.

  • 8
  • 26

Özel bölümde elbise dolabı, tuvalet var. Dinlenmek için tam yatar hale gelebilen koltuklar havayollarının isteği doğrultusunda konulabiliyor.

  • 9
  • 26

Uçuş süresi ve yolcu sayısına bağlı iniş-kalkış gibi kritik anlar dışında gerek pilotlar, gerekse de kabin memurları sırayla bu odalarda dinleniyor. İniş- kalkış dışında kokpitte en az bir kaptan pilot ve bir ikinci pilot bulunurken üçüncü pilot dinlenme odasına gidebiliyor.

  • 10
  • 26

Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan açılabilir.

  • 11
  • 26

Pilotlar kokpitte ve kaldıkları otellerde zehirlenme ihtimaline karşı, farklı menülerden yemek zorundadırlar.

  • 12
  • 26

Pilotlar uzun uçuşlar sırasında uyuyakalıyorlar. (Küçük şekerlemeler yaptıkları zamanlar dışında)

  • 13
  • 26

Kimse bunları yıkamıyor.

  • 14
  • 26

Bazı havayolu çalışanlarına uçak kalkana kadar ödeme yapılmıyor. Kalkış yaparken ne kadar başarılı olduklarına bağlı ödeme alıyorlar.

  • 15
  • 26

Aslında oksijen maskeleri sadece 15-20 dakikalık ihtiyacı karşılayabiliyor.

  • 16
  • 26

Uçağın içerisinde kanatlarda kaç tane vidanın eksik olabileceği ile ilgili bir kılavuz bulunmakta.

  • 17
  • 26

Uçaklara sık sık şimsek çarpıyor.

  • 18
  • 26

Acil durum kapılarından yolcular çıkmadan uçuş görevlileri çıkamaz.

  • 19
  • 26

Genellikle yolcular acil durum can yeleklerini uçaktan çalıyorlar. (Yani oturduğunuz koltuğun altında bir can yeleği olmayabilir)

  • 20
  • 26

Uçuş görevlileri yemek servisi için geceyi bekleyebilirler. Daha fazla insan uyuyor olur ve daha az iş çıkar.

  • 21
  • 26

Büyük bir uçakla okyanus üzerindeyken uçağın başka bir yerinde bomba tehdidi olursa büyük ihtimalle duymayacaksın.

  • 22
  • 26

Uçak musluklarındaki bakteri seviyesi Amerika'dakilerden 100 kat daha fazladır.

  • 23
  • 26

Koridordaki ışık acil durumlarda dışarı çıkmaya yardım etmektedir.

  • 24
  • 26

Uçuş görevlileri, yolcular uçuş sırasında internet için ödeme yaparken telefonlarını kullanıyorlar.

  • 25
  • 26

Eğer bavulunda herhangi bir şey titrerse sorguya alınırsın.

  • 26
  • 26