Rusya´nın insansız savaş uçağı Okhotnik-B ilk kez yüzünü gösterdi
İnsansız muharebe aracı Okhotnik-B’nin ilk görüntüleri ortaya çıktı. Rusya altıncı nesil savaş uçağına dönüştürmeyi planladığı hava aracını test ediyor.
TM Dijital Haber Merkezi Rusya'nın 2012 yılından bu yana geliştirme çalışmalarını sürdürdüğü insansız muharebe hava aracı (UCAV) Okhotnik-B (Avcı) yaklaşık 7 yıldır sır gibi saklanıyordu. Geçtiğimiz günlerde uçuş testlerine başlayacağı iddia edilen insansız hava aracının bu iddiaları doğrular nitelikte görüntüleri çıktı.
İnsansız muharebe aracı Okhotnik-B’nin test prototipi Görüntülerin 23 Ocak'ta Novosibirsk Uçak Üretim Organizasyonu tesislerinde test sırasında çekildiği iddia ediliyor. Bu tesisler aynı zamanda Su-34 uçaklarının da üretildiği yer olarak biliniyor.
Rusya, düşük radar izine sahip insansız hava aracı projesi Sukhoi Okhotnik-B’nin ABD'nin uzun süredir kullandığı, Northrop Grumman savunma ve teknoloji firması tarafından geliştirilen X-47B insansız muharebe hava aracına benzerliği dikkat çekiyor.
Northrop Grumman savunma ve teknoloji firması tarafından geliştirilen X-47B insansız muharebe hava aracı Uzmanlar aracın bir jet motora sahip olduğu, genişliğinin (kanatlar arası uzunluk) yaklaşık 38 metre civarında olduğu ve kompozit bir malzemeden üretildiğini düşünüyorlar.
İşte X-47B'nin özellikleri
Dünyanın en pahalı insansız hava aracı
Bugüne kadar tasarlanmış en görünmeyen (hayalet/stealth) uçak
(UAV) Bugüne kadar üretilmiş en büyük ve ağır drone.
Bir saatte 2 bin kg yakıt harcayan bu dev drone, 20 bin 100 kg. max kalkış ağırlığı ile bir rekora imza attı. (Örnekleme yaparsak; F-16C’nin max kalkış ağırlığı 19 bin kg’dır.)
En gelişmiş yapay zeka sistemi ile insansız uçuyor
Tüm bağlantıları ve GPS sinyalleri kesilse bile herhangi bir meydana veya uçak gemisine güvenle inebiliyor.
Uçak gemisinden kalkış ve sıfır görüşte iniş yapabiliyor.
Program yüklenip, harici kullanılabildiği gibi, kendi başına kalsa bile sorunsuz uçuyor.
Sanal fikir yürütüp, meydan buluyor ve son yaklaşmada flapları açıp sürati 140 knot (200 km) kadar düşürüyor, iniş takımı, speed break, huk kancasını kendi otomatik indiriyor. Bu arada kanca takılmaz ise pisti pas geçme prosedürünü (missed aproach) uygulamaya koyuyor.
Havadan havaya, tanker uçaktan yakıt ikmal yeteneğine sahip (CBARS). Bu özelliği onu ayrıcalıklı yapıyor, bu da dünyada bir ilk…
42 bin feet uçuş tavanı olan drone, GPS, otopilot ve çarpışma önleme sensörleri kullanarak sıfır hata ile verilen görevleri yapmakta… Sürekli uzaktan bir pilotun kontrolünde olması gerekmiyor.
X-47B Kontrol Görüntüleme Ünitesi yoluyla planlanan görevleri, yerde kalkmadan önce yüklenebildiği gibi, uçuş esnasında da görev değişiklikleri yapılabiliyor.
2 bin kg'lık mühimmat taşıyabilen 2 silah yuvası ile X-47B, şimdilik en korumasız bombardıman uçağı…
Radarda görünmeyen hayalet uçak olma sebebi ile vurulma ihtimali hiç yok.
X-47B, 42 bin feet irtifada, 0.90 M. (900 km) sürat ile “robotik savaş ve gözlem uçağı” olarak görev alacak (UCAS-D).
Azami menzil yaklaşık 3 bin 200 kilometre (2,000 mil) ve 6 saat boyunca havada kalabilir. Ancak etkili operasyonlar için USA donanması daha uzun süre havada kalmasını istiyor. Bu nedenle de hava ikmal çok önemlidir.
Genel özellikleri
Mürettebatsız, bilgisayar kontrollü, sanal hafıza ile yönetilen Robotic Drone.
Yükseklik: 3,10 m.
Uzunluk: 11,60 m.
Kanat açıklığı: 9,40 m.
Boş ağırlığı: 6,350 kg. (14,000 lb)
Azami kalkış ağırlığı: 20,215 kg. ( 44,567 lb )
Motor: 1 tane, Pratt&Whitney F100-20U Turbofan
Max hız: 0,90 Mach.
Yakıt kapasitesi: 12,000 kg.
Menzil: 2,100 nm. ( 3,900 km)
Max irtifa: 42,000 feet. (12,190 m)
Aviyonik: EO / IR / SAR / ISAR / GMTI / MMTI / ESM
Bomba taşıma: 2 silah yuvası, 4500 lb'ye kadar (2.000 kg)