FOTO GALERİ

Bu otomobilde kimse ölmeyecek

Teknoloji gelişirken, trafikte ölüm oranları da gün geçtikçe düşüyor. Volvo bu sözü veren markalardan ilki. Bizde Volvo'nun dizel üretimini durduracağını açıklaması ardından daha fazla satış yapılan motorunu XC90 modelinin üzerinde test ettik.

  • 1
  • 23
Otomobiller her geçen gün daha da ileriye gidiyor. Gelişen teknoloji sayesinde de otomobillerin kaza oranları düşüyor ve ölümler de azalıyor. İsveçli üretici Volvo'nun en büyük felsefesi olan otomobillerde kimse ölmeyecek ya da ağır yaralanmayacak felsefesinin ilk ürünleri ortaya çıkıyor.
  • 2
  • 23
Volvo'nun en büyüğü olan XC90, bu felsefenin ilk ürünlerinden biri. 2014 yılında yenilenen ve çok büyük çok farklı teknolojilere sahip olan XC90, sunduğu güvenlik özellikleri, tasarım detayları ile Volvo'nun tüm otomobillerine ilham oldu.
  • 3
  • 23
Thor'un çekici adı verilen LED ön farlar, Volvo'nun artık karakteristik görüntüsünü oluşturuyor. İlk defa XC90 modelinde kullanılan bu tasarım sayesinde yolda bu otomobillerin Volvo olduğunu anlayabiliyorsunuz.
  • 4
  • 23
Test aracımızdaki R Design paketini aldığınızda ise daha sportif tamponlara sahip oluyorsunuz. Kocaman bir SUV'dan nasıl bir sportiflik beklenir ki dediğinizi duyar gibiyim ancak bu otomobille Körfez yarış pistinde ıslak zeminde kız lastikleri ile 1.07.56 süreyle dönmek mümkün.
  • 5
  • 23
Aracın önünde herhangi bir sensör göremiyorsunuz. Tek dikkat çeken detay Volvo ambleminin içerisine konulmuş olan 360 kamera sisteminin ön kamerası.
  • 6
  • 23
XC90'da ince detaylardan da kaçılmamış. LED farların içerisinde yazan Volvo yazısı, detaylara da önem verildiğini bizlere gösteriyor.
  • 7
  • 23
R Design paketi ile alınabilen gri ayna kapakları, aracın sportif eklemeleri ile birlikte güzel bir görüntü oluşturuyor.
  • 8
  • 23
21 inç boyutundaki devasa jantlar ülkemiz için korkutucu görünebilir fakat aracın yol tutuşunu fazlasıyla arttıran detaylardan. Havalı süspansiyon sayesinde aracı hem pistte hem yollarda hem de arazide rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.
  • 9
  • 23
Arka tasarımda ise Volvo'nun ilk XC90 modelinden bu yana gelen tasarımın detaylarını görmek mümkün. Bagajın ortasından tavana kadar uzanan stop lambaları, aracın karakteristiğini oluşturuyor. Çok az kıvrıma sahip olan arka tarafta ufak sportiflik detaylarını görmek mümkün.
  • 10
  • 23
Bagaj kapağının üzerinde boylu boyunca uzanan Volvo yazısı, aracı tanımayanlar için ben Volvo'yum diyerek ağırlığını ortaya koyuyor.
  • 11
  • 23
Sportif eklemelerin en güzellerinden biri olan arkadaki devasa egzoz çıkışları, güzel görünseler de fazlasıyla sessizler.
  • 12
  • 23
Aracımızın yeni nesil hem Supercharge hem Turbocharge destekli olan motoru bagaj üzerinde yer alıyor. Aynı zamanda aracın donanımı ve çekiş sistemini de buradan görmek mümkün.
  • 13
  • 23
XC90'ın iç mekanına geçtiğimizde de R Design logosu bizi karşılıyor. Daha sportif tutuşa sahip olan direksiyon simidi iyi kavranıyor ve elektrik destekli olan direksiyon kutusu sayesinde devasa tekerlikli bu otomobilin kolaylıkla yönlendirilmesini sağlıyor.
  • 14
  • 23
Motoru çalıştırmak için kullanılan tuş, alışılmışın çok dışında bir yapıya sahip. Sağa çevirerek aracın motorunu çalıştırabildiğiniz bu tuşun arkasında yer alan Drive Mod tuşu ise çevirmeli ve elmas işlemeli olması ile dikkat çekiyor.
  • 15
  • 23
8 ileri olan vites sisteminin geçişleri kusursuz olarak gerçekleşiyor. Aynı zamanda manuel olarak kontrole izin veren bu sistemin vites topuzu ise bana göre biraz kaba olmuş.
  • 16
  • 23
Aracın koltuklarında yer alan İsveç bayrağı aracın derilerinin gerçek olduğunu ve aracın Çinli Geely'nin elinde olsa dahi hala İsveç malı olduğunu bizlere vurguluyor.
  • 17
  • 23
Araç içerisinde minimum tuş kullanan Volvo, ses kontrol, arka rezistans, dörtlü flaşörler dışında bir de torpido gözü açma tuşunu ön konsola koymuş.
  • 18
  • 23
Geriye kalan tüm kontrolleri yapabildiğiniz devasa tablet ekran, çok fazla parmak izini üzerinde tutsa da bir iPad'den farksız çalışma düzenine ve hızına sahip. Aracın tüm detaylarını kontrol edebildiğiniz ekranı ne kadar hızlı kullanırsanız kullanın takılmasına neden olamıyorsunuz.
  • 19
  • 23
Aracımızda opsiyonel olarak bulunan Bowers and Wilkings müzik sistemi ise günümüzdeki otomobillerin arasındaki en iyi ses sistemi diyebiliriz.
  • 20
  • 23
  • 21
  • 23
2.0 litrelik super ve turbocharge beslemeli motor 320 beygir güç ve 400 Nm torka sahip. 4 tekerleğe aktarılan bu güç sayesinde 6 sn'de 100 km/s hıza ulan otomobil yakıt tüketimi değerinde biraz üzücü olabiliyor.
  • 22
  • 23
Dijital göstergelerden takip edebildiğiniz hızlanma değerinin dışında sağ altta yer alan tüketim değerini aşağıya çekmeye çalışmak oldukça kolay. Çok küçük gaz hamleleri ile yürüyebilen bu otomobil, Şehir içinde 11 litre civarında benzin tüketimi ile yol alabiliyor.
  • 23
  • 23