FOTO GALERİ

Pandemi sürecinde sınavda başarılı olmanın anahtarı...

Pandemi süreci devam ederken bir yandan da lise ve üniversitelere giriş sınavlarının olması öğrencilerdeki kaygı durumunu etkiliyor. Sınav kaygısının başarı açısından olumsuz etkilediğini belirten uzmanlar, öğrencide sınav kaygısı belirtilerini sıraladı. İşte pandemi sürecinde sınavda başarılı olmanın yolları...

  • 1
  • 11

Lise ve üniversitelere giriş sınavlarının yaklaşması öğrencilerde kaygı düzeyini artırdı. Pandemi sürecinin de devam etmesi nedeniyle öğrencilerde duygu durumu değişikliği olabilir. Peki, pandemi sürecinde sınav nasıl olacak? 

  • 2
  • 11

İHA'ya açıklamalarda bulunan Klinik Psikolog Nihan Kavurmacı, öğrencide sınav kaygısı belirtilerini ve pandemi sürecinde sınavda başarılı olmanın yollarını sıraladı:

  • 3
  • 11

Kişinin sınava yüklediği anlamlar, sınav ile ilgili zihinde oluşan olumsuz imajlar, sınav sonrası duruma ilişkin atıflar ve elde edilecek sonuca yüklenen önem sınav kaygısının oluşmasında etkilidir. 

  • 4
  • 11

Sınav kaygısının belirtileri; huzursuzluk, endişe, tedirginlik, sıkıntı, başarısızlık korkusu, çalışmaya isteksizlik, uyku düzeninde bozukluklar, dikkat ve konsantrasyon sorunları, anlama güçlüğü olarak sıralanabilir. 

  • 5
  • 11

Fiziksel belirtileri ise; taşikardi, titreme, ağız kuruluğu, iç sıkıntısı, terlemedir. Öğrencilerde gözlenebilecek bu belirtilerin varlığı, başarının gerçek bir biçimde etkilenmesine yol açmaktadır. 

  • 6
  • 11

Yaklaşmakta olan sınava girecek öğrenciler, çalışma alışkanlıklarını ve sınava yönelik tutumlarını değerlendirerek yeni bir zihinsel yapılanma oluşturabilirler. 

  • 7
  • 11

Zamanı iyi değerlendirmeliler. Beslenme ve uykuya önem vermeliler. Çalışmaları son günlere bırakmayıp, uygun yöntemlerle kaygıyı azaltabilirler.

  • 8
  • 11

Pandemi sürecinde alınan tedbirlerle sınava girmek durumunda olan öğrencilerin, yaşayabilecekleri olası heyecan ve kaygı durumunda, kontrolün kendilerinde olduğunu hatırlamaları, yanıtlarını bildikleri sorulardan başlamaları, gevşeme için kendi yöntemlerini kullanmaları uygun olabilir.

  • 9
  • 11

Aileler sınava girecek çocukları için sınava ilişkin konuşmalarda özenli davranmalılar.

  • 10
  • 11

Sınavı yüceltmemek ve başarı için bir amaç değil araç olduğunu vurgulamalılar. 

  • 11
  • 11

Son olarak sınav sonrasında kişinin kendini ödüllendirmesi, keyif verebilecek etkinlikler planlaması, eksikleri belirleme ve geleceğe yönelik hazırlık yapmak sürecin sağlıklı tamamlanmasında yardımcı olabilir.