Araştırmalara göre kaygı düzeyi yüksek insanlar daha fazla alışveriş yapıyor. Yani bu durumda anksiyete ve aşırı stres de alışverişi teşvik ediyor.
Alışveriş kişinin kendini daha iyi hissetmesini ve bir konu üzerinde kontrol sahibi olmasını sağlar.
Alışveriş, kaygıyı ve duygusal sıkıntıyı hafifletmek için rutin hale gelebilir. Bu durum tüketim çılgınlığına sebep olur.
Koronavirüs sürecinde birçok mağaza kapalıydı fakat birçok marka İnternetten satışlarına devam etti.
Bu koşullar altında isteğe bağlı ürünlerin yerini can sıkıntısından alınan ürünler aldı.
Uzmanlara göre endişeye yatkın olan kişiler dürtüsel alışveriş konusunda daha savunmasız olabilir.
Alışveriş bazı insanlar içinse sadece vakit geçirmek anlamına geliyor.