FOTO GALERİ

İETT arşivlerinden çıkan tarihi İstanbul fotoğrafları

İstanbul'un toplu taşıma yükünü omuzlarında taşıyan İETT, arşivindeki fotoğraflarla adeta bir zaman makinesi gibi görenleri eski İstanbul'a götürüyor.

  • 1
  • 41

İstanbul'da toplu ulaşımın miladı sayılan atlı tramvayların hizmete giriş töreni, Tophane, aynı zamanda İETT'nin kuruluş tarihi (31 Temmuz 1871)

  • 2
  • 41

Tünel'in açılış merasimi (17 Ocak 1875)

  • 3
  • 41

Hanımlarla erkeklerin ayrı seyahat ettiği, ortadan perdeyle ikiye bölünmüş atlı tramvay, Dolmabahçe (1890)

  • 4
  • 41

Tünel Meydanı (1910).

  • 5
  • 41

Karaköy-Eminönü tramvay hattı açılış töreni (1914).

  • 6
  • 41

Eminönü Yeni Camii karşısı, kapalı durak (1920).

  • 7
  • 41

Taksim Meydanı (1925)

  • 8
  • 41

Nusretiye Camii, Tophane (1925)

  • 9
  • 41

Cadde-i Kebir, Pera (1925).

  • 10
  • 41

Şişhane (1925).

  • 11
  • 41

Galata köprüsü üzerinde kutlama takı (1926).

  • 12
  • 41

İkinci mevki tramvay yolcuları (1920'lerin sonu).

  • 13
  • 41

Galata köprüsü (1930)

  • 14
  • 41

İstanbullularca coşkuyla karşılanan ve resmi törenlerle kutlanan İETT'nin millileşmesi, Taksim Meydanı (16 Haziran 1939)

  • 15
  • 41

Üsküdar Meydanı (1940).

  • 16
  • 41

Vatman Sadettin Topuz, sahanlıkta oturmuş dinleniyor (1944).

  • 17
  • 41

İstanbul'da hayatı olumsuz etkileyen İkinci Dünya Savaşı, tramvaylara böyle yansır (1944).

  • 18
  • 41

Unkapanı, otobüs durağı (1944).

  • 19
  • 41

Eminönü'den Galata'ya bakış (1948).

  • 20
  • 41

Tünel'in başlangıçtan elektrifikasyona kadar 94 yıl süreyle hizmet veren ahşap vagonları (1950).

  • 21
  • 41

Tünel'in Karaköy girişi, üzerine çok katlı gar binası inşa edilmeden önce (1950)

  • 22
  • 41

Galata'dan gelen tramvay, Eminönü'ne kıvrılıyor (1950).

  • 23
  • 41

Türkiye'nin ilk psikoteknik laboratuarı İETT bünyesinde, dönemin Vali ve Belediye Reisi Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay'ın eğitim için Fransa'ya gönderdiği ekip tarafından kuruldu (1951)

  • 24
  • 41

Galata köprüsü (1957).

  • 25
  • 41

Renkli Skoda, Kadıköy meydanında (1957).

  • 26
  • 41

Beyazıt Camii önünde tramvaylar (1959).

  • 27
  • 41

Halk arasında 'dev otobüs' olarak adlandırılan ve Sarıyer sahil hattında çalışan İETT'nin ilk üç kapılı otobüsleri şoförlerin de ilgisini çekiyor (1959).

  • 28
  • 41

Bayan biletçiler, uygulamanın fikir babası Genel Müdür Sedat Erkoğlu'nun katıldığı törenle göreve başladı (1959).

  • 29
  • 41

Pazartekke, Topkapı (1959).

  • 30
  • 41

Meclis-i Mebusan Caddesi, Tophane (1950'li yıllar).

  • 31
  • 41

İETT otobüsü ve yolcular, Dolmabahçe (1950'li yıllar).

  • 32
  • 41

Üniformalı İETT şoförü, direksiyon başında (1961)

  • 33
  • 41

Troleybüs, Unkapanı köprüsü üzerinde (1960'lı yıllar).

  • 34
  • 41

Şişli garajı karoser atölyesi kaporta bölümünde otobüsü karınca gibi saran İETT'li ustalar, maharetli elleriyle aracı baştan başa yeniliyor, (1960'lı yıllar).

  • 35
  • 41

İETT, hizmeti vatandaşın ayağına götürüyor, Büssing marka otobüs elektrik tahsilatı için kullanılıyor (1960'lı yıllar).

  • 36
  • 41

Rıhtım caddesi, Karaköy (1963)

  • 37
  • 41

Aksaray (1970)

  • 38
  • 41

İETT durağı, Sirkeci tren garının önü (1970).

  • 39
  • 41

İETT otobüsünün ön camından hayata bakış, Taksim (1970).

  • 40
  • 41

Tünel meydanı, İETT'nin genel müdürlük binası Metrohan'ın önündeki reklamlı troleybüs durağı (1970'ler)

  • 41
  • 41

İETT otobüsü, yoğun kar yağışına rağmen yol almaya çalışıyor (1970'li yıllar).