FOTO GALERİ

Cankurtaran Tüneli trafiğe açılıyor

Artvin’in Hopa ve Borçka İlçeleri arasında yapımı tamamlanan ve 5 bin 228 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli olacak olan Cankurtaran Tüneli yıl sonunda trafiğe açılıyor.

  • 1
  • 12
Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran'a bağlayan, zorlu kış şartlarında geçit vermeyen Hopa-Artvin karayolu güzergahındaki 690 rakımlı Cankurtaran geçidine alternatif olacak Cankurtaran Tüneli'nin yapımı 1960’lı yılların sonuna doğru gündeme getirildi.
  • 2
  • 12
Yapımı yıllarca gündemden düşmeyen Cankurtaran Tünel projesinin temeli dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Başbakan Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010'da atıldı.
  • 3
  • 12
5 bin 228 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli olacak olan Cankurtaran Tüneli 910 günde tamamlanması planlandı.
  • 4
  • 12
İnşaat aşamasında yaşanan sorunlardan dolayı 3 müteahhit firma değiştiren tünelde 2014 yılında ışık göründü. Bağlantı yolları ile mekanik aksamlarının tamamlanmasıyla birlikte tünel yıl sonunda ulaşıma açılacak.
  • 5
  • 12
CANKURTARAN TÜNELİ

Artvin'in Hopa ve Borçka ilçeleri arasında 5 bin 228 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli olacak olan Cankurtaran Tüneli, bağlantı yolları ile birlikte 7 bin 288 metre olacak.
  • 6
  • 12
İhale bedeli 99 milyon 987 bin 240 lira olan tünelin tamamlanmasıyla kar ve buzlanmanın nedeniyle özellikle kış aylarında ulaşımda büyük aksamalar yaşanan 690 rakımlı Cankurtaran geçidi tarihe karışacak.
  • 7
  • 12
Karadeniz'i Güney'e bağlayacak olan tünel ayrıca Hopa-Borçka arasındaki karayolu ulaşımını 12 kilometre daha kısaltacak.
  • 8
  • 12
Rize ile Erzurum'u birbirine bağlayacak olan ve delme işlemi tamamlanan 14.3 kilometre uzunluğundaki Ovit Tüneli, Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun 3'üncü çift tüplü karayolu tüneli özelliğini taşıyor.
  • 9
  • 12
  • 10
  • 12
  • 11
  • 12
  • 12
  • 12