Koronavirüs (corona virüs) pandemisinin hızla yayılmasından dolayı devletlerin hayati işlevi olmayan sektörlerin faaliyetlerini durdurması, e-ticaret sektöründe büyük değişimleri de beraberinde getirdi.
Aksam.com.tr’nin Stackline tarafından yayımlanan verilere dayandırdığı haberine göre, insanların internet üzerinden alışveriş yapma oranlarında gözlemlenen büyük artışın yanı sıra tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının da değiştiği ortaya çıktı.
E-ticaret sektörüne ilişkin gelişmeleri takip ederek okuyucularına raporlar sunan Stackline, ABD’li tüketicilerin Mart 2019 ile Mart 2020 dönemlerine ait siparişlerini inceledi.
Evlerinde izole bir hayat yaşayan insanların alışveriş alışkanlıklarında köklü değişimler gözlendi.
İşte satış oranlarında büyük değişim görülen ürünler…
1. Tek kullanımlık eldiven: + %670
2. Ekmek yapma makinesi: + %652
3. Ağrı kesici & Ateş düşürücü ilaç: + %535
4. Süt: + %279
5. Bulaşık deterjanı: + %275
6. Kağıt havlu: + %264
7. El sabunu & Dezenfektan: + %262
8. Makarna: + %249
9. Un: + %238
10. Tuvalet kağıdı: + %190
1. Valiz & Çanta: - %77
2. Fotoğraf makinesi: - %64
3. Otomobil paspası: - %50
4. Kol saati: - %49
5. Gözlük: - %43
6. Kamp ekipmanı: - %39
7. Cep telefonu: - %38
8. Enstrüman: - %34
9. Yüzük: -%34
10. Bebek arabası: - %31