Türkiye'nin ikinci el çevrim içi araç pazarında haziranda Volkswagen, en çok tercih edilen marka olmayı sürdürürken, model bazında binekte en fazla Egea, hafif ticaride de Doblo tercihi öne çıktı.
Indicata'nın ikinci el çevrim içi pazar raporundan yaptığı derlemeye göre, geçen ay çevrim içi mecralarda 330 bin 405 kurumsal ilan yayınlandı. İlan adetlerinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11 artış, mayıs ayına göre yüzde 20 düşüş gözlendi.
Haziran ayında yayınlanan ilanların yüzde 48'i olan 156 bin 974 adet aracın satışı gerçekleşti. Satış adetlerinde mayıs ayına göre yüzde 2'lik, Haziran 2023'e göre yüzde 13'lük bir düşüş gözlendi.
Volkswagen ocak hariç son 5 ayın lideri
İkinci el çevrim içi pazarda geçen ay en çok tercih edilen otomotiv markası (binek ve hafif ticari) 19 bin 810 satışla Volkswagen oldu. Volkswagen, ocak hariç son 5 aydır yılın en çok tercih edilen markası olmayı sürdürdü.
Bu markayı 18 bin 676 ile Fiat, 17 bin 891 satışla Renault takip etti.
Geçen ay ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 156 bin 974 aracın yüzde 75,3'ü, bu 10 markadan oluştu.
Haziranda en çok tercih edilen ikinci el binek otomobiller ve satış rakamları
Binekte Egea tercih edildi
İkinci el çevrim içi binek otomobil pazarında geçen ay 126 bin 567 satış gerçekleşti. Fiat Egea, haziranda 6 bin 493 ile yine en çok tercih edilen binek araç modeli oldu. Böylece yılın başından beri en çok tercih edilen binek araçlar arasında Fiat Egea, liderliğini korumayı sürdürdü.
Clio 5 bin 550 adet
Passat 5 bin 173 adet
Megane 5 bin 8 adet
Corolla 3 bin 724 adet
Focus 3 bin 705 adet
satışla Astra 3 bin 389 adet
BMW 5 Serisi 3 bin 17 adet
BMW 3 Serisi 2 bin 985 adet
Polo 2 bin 831 adet
Toplam binek araç satışlarının yüzde 33'ünü söz konusu 10 model oluşturdu.
Haziranda en çok tercih edilen ikinci hafif ticari araçlar ve satış rakamları
Hafif ticaride Doblo öne çıkıyor
Çevrim içi pazarda geçen ay 30 bin 407 hafif ticari araç satışı gerçekleşti.
Doblo haziran ayında 3 bin 968 ile yine en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu.
Ford Tourneo Courier 3 bin 767 adet
Fiat Fiorino 3 bin 532 adet
Ford Transit 1859 adet
VW Caddy 1843 adet
Ford Tourneo Connect 1822 adet
VW Transporter 1650 adet
Renault Kangoo 1270 adet
ile Peugeot Partner 1024 adet
Citroen Berlingo 1008 adet
Günlük 450 binden fazla ikinci el araç datası analiz ediliyor
Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor.
Raporda yer alan satış verileri, ikinci el araç ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazardaki ilanlarına dayanıyor. Bunların arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web siteleri Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurum ve platformlar yer alıyor.
Verilere bireysel araç ilanları dahil edilmiyor. Çevrim içi platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Bunlardan ilki, değişen pazar koşullarına göre araç fiyatı revize edilerek ilanın yeniden yayımlanması. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayımlandığı da Indicata tarafından izleniyor. İkinci sebep ise satış. Kurum, aracı sattığı için ilandan çekiyor. İlandan tamamen kaldırılan araçlar "satış" olarak kabul ediliyor.