FOTO GALERİ

Güzel atlar ülkesi: Kapadokya

Rüzgar ve yağmurun oluşturduğu peri bacaları, Toprak ile ateşin dansı, çamurun sanata dönüştüğü diyar. Oya gibi işlenmiş kaya evler ve oteller, Gökyüzünde rengarenk balonlar, Mavi bulutlara kanat çırpan güvercinler, Güzel Atlar Ülkesi Kapadokya’da aşklar ve umutlar bir başka…

• 1
  • 13
Kapadokya aslında volkanik dağların armağanıdır Anadolu’ya… Bundan 60 milyon yıl öncesine dayanıyor tarihi...

LOKMAN DAĞ

lokmandag@gmail.com
  • 2
  • 13
Orta Anadolu’nun ilk volkanik dağları Erciyes, Hasan ve Güllü Dağları’nın patlaması ile başlıyor hikaye…
  • 3
Dağların püskürttüğü lavlar ve küllerin oluşturduğu yumuşak tabakalar, rüzgar ve yağmurların aşındırması ile eşi benzerine az rastlanacak bu coğrafyayı hediye ediyorlar bizlere, “peri bacalı” bu güzel şehri…
  • 4
  • 13
Bulabilirseniz Güne Balon ile BaşlayınKapadokya gezisine sabahın erken saatlerinde balon turu ile başlayalım dedik. İşadamı Ağabeyim Halil Uluer’i aradım. Ama o ne, şehirdeki tüm balonlar dolu ve neredeyse karaborsaya düşecek biletler… Nedenini sorunca bir yandan da çok sevindim. O kadar çok turist var ki, her balonda neredeyse 500 kişi sıra bekliyor. Neyse, balona binemedik ama izlemesi bedava, gün doğumunda Aşıklar Tepesinden balonları izlemek o kadar güzel ki, anlatılmaz yaşanır.
  • 5
Vadilerde Safari keyfi

Göreme’de adım başı safari turu düzenleyen acenteler göreceksiniz. ATV araçlarla görkemli vadilerden, harika oluşumlardan geçerek keyifli bir rotada doğanın keyfini çıkarın. İnsanın yanında bir de sevdikleri varsa, o bacaların içinden bir peri çıksa da, o anların durdursun diye iç geçirirsiniz.
  • 6
  • 13
İsterseniz atlarla da harika bir gezi düzenleyebiliyorsunuz. Bence atlarla yapılan safari bir başka güzel, Güzel Atlar Ülkesinde atlarla peri bacaları arasından, vadilerden gezip- dolaşmak… Aşk Vadisi’nde salıncaklarda harika fotoğraflar çekerek o anları ölümsüzleştirebilirsiniz…
  • 7
Uçhisar Kalesi

Safariden sonra Uçhisar Kalesi’ne doğru yola koyulduk. Kapadokya’nın en güzel manzarasını oluşturduğu gibi en yüksek noktası…
  • 8
  • 13
Doğal kaya oluşumu tarih boyunca her medeniyet kale olarak kullanmış. Oradan tüm Kapadokya’yı seyretme tarifsiz... Tepe noktasına çıkarken biraz yorulacaksınız ama karşılaştığınız manzaraya değecektir.
  • 9
Güvercinlik’te Mola

Ara sokaklarda gezerken, zaman zaman Kars’ın Gravyer peynirini andıran bazı oluşumlar göreceksiniz delik deşik. İşte onlar güvercinlikler. Güvercin yöre halkı için vazgeçilmez. Tarih boyunca da böyle olmuş.
  • 10
  • 13
Öyle ki; Güvercinlik Vadisi’nde binlerce kuş birlikte uçtuğunda seyrine doyamayacağınız harika görüntüler ortaya çıkıyor. Güvercinlik vadisine gitmişken, nazar ağaçlarında dilek tutmayı ihmal etmeyin. Ve Uçhisar Kalesi ise birlikte harika fotoğraflar çekeceksiniz.
  • 11
Testi Kebabının Hikâyesi

“Kör de bilir Avanos’un yolunu; bardak, testi kırığından bellidir.” Diyoruz ve çömlek ustası Şaban Usta’ya gidiyoruz. Çok gezdik çok yorulduk, çamurla vücuttaki kötü enerjiyi atamaya ne dersiniz? Bir yandan testi yapıyoruz bir yandan kahkahalara boğuluyoruz. Testiyi bir de bana yaptırdı ama oldukça Sürrealist çalıştığım için bir şeye benzemedi…
  • 12
  • 13
Testi kebabının hikayesine gelince, vakti zamanında Allah misafiri, bir gecekonduya misafir olmuş. Misafire verecek bir şeyleri olmadığı için, hazırda bulunan kuzularını kesmişler ama pişirecek kap yok… Derken eti, domatesi, biberi, soğanı testiye doldurup ağzını da hamur ile kapattıktan sonra ateşe koymuşlar. 2.5 saat piştikten sonra da gönülleri hoş olsun diye testiyi misafire kırdırıp afiyetle yemişler. İşte özeti budur o güzel kebabın. Şaban Usta bize hem testi yaptı hem de testi kebabı; ikisi de muazzam oldu.