İstanbul, yeni dönemde tasarımın başkenti olacak

‘İstanbul'u tasarımın başkenti yapma' hedefiyle yola çıkan Design Week Türkiye, yarın başlıyor. TİM Başkanı Gülle, “Tedarik zincirindeki başarımızı tasarımın gücüyle sürdürülebilir kılacağız” dedi.

İstanbul, yeni dönemde tasarımın başkenti olacak

SERDAR SAĞLAM

Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) koordinasyonuyla 17-18 Aralık'ta İstanbul'daki Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilecek 'Desing Week Türkiye (Türkiye Tasarım Haftası)' tanıtıldı. Toplantıda konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, "İhracat ailemiz, tedarik zincirindeki kırılmayı lehine kullanmayı başardı. Bu başarıyı sürdürülebilir kılmak adına, tasarımın gücüne inanıyoruz. Çünkü önümüzdeki süreçte rekabet, sadece fiyat odaklı olmayacak. Yeni dönemde, 'Tasarım', 'Sürdürülebilirlik' ve 'Katma Değer' başlıkları, rekabet gücümüzü belirleyecek unsurlar olacak" dedi.

HEDEF ÖNE ÇEKİLDİ

"İstanbul'u tasarımın başkenti haline getirmek istiyoruz" diyen Gülle, İhracat hedefi olarak 2026'da 300 milyar dolar dediklerini ancak şimdi bu rakamı 2025 için hedef olarak belirlediklerini ifade ederek "Artık tasarlayan, hayal eden, bu hayalleri üreten ve dünyanın dört bir köşesine ihraç eden bir Türkiye var. Design Week Türkiye ile bu değerli tasarım ekosistemine katkı sunmayı hedefliyoruz" dedi. Toplantıda konuşan World Design Organization (WDO) Başkanı Srini Srinivasan da, "Tasarımcılar, sektörlerinin gelişmesini istiyorlarsa sürdürülebilirliğin önemli bir öğe olduğunu unutmasınlar" değerlendirmesini yaptı.

KİLOGRAM BAŞINA İHRACATI ARTIRACAĞIZ

Gülle, ihracat birim kilogram değerine ilişkin soru üzerine, bazı sektörlerde ciddi artışlar olduğunu söyledi. TİM Marka Konseyi Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da, markalı ihracatta kilogram başına ihracatın nasıl artırılacağına yönelik çalıştıklarını belirterek, herkesi Design Week Türkiye'ye davet etti.

HEDEFİMİZ DÜNYA LİGİNDE İLK 5

Gülle, şöyle devam etti: "İhracatta katma değerimizin ve markalı ihracatın artırılmasına yönelik çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Bu kapsamda, salgın döneminde daha da çok önem kazanan tasarım, markalaşma gibi konuları öne çıkarıyor, ihracatçılarımızın nicelik yerine, niteliğe odaklanmasını tavsiye ediyoruz. Ülkemiz, küresel tasarım sıralamalarında Almanya, Birleşik Krallık, Kanada gibi ülkeleri geride bırakarak 7. sıraya yerleşti. Hedefimiz önümüzdeki dönemde bu başarıyı daha da ileriye taşıyarak, ilk 5 ülke arasına girmek."

Tüm Ekonomi haberleri için tıklayın