Çinlilere ‘WeChat'le Türk peyniri satıyor

Kültürlerinde peynir olmayan Çinlileri, Türk peyniriyle tanıştırmak için kolları sıvayan Muratbey, 1 milyar kullanıcılı WeChat uygulamasına girdi.

Çinlilere ‘WeChat'le Türk peyniri satıyor

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

1 milyardan fazla kullanıcısı bulunan Çin'in popüler uygulaması WeChat, Türk peynir markası için pazar oldu. Online ödemeden, uçak rezervasyonuna kadar birçok alanda insanların hayatını kolaylaştıran bir uygulama olan WeChat'te ilk kez bir Türk gıda markasının satışa sunulduğunu anlatan Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, "Çinliler ekmeği bile WeChat üzerinden alıyor. Biz de buraya üye olduk. Ve satışa başladık. Şu an ısınma turlarındayız ama hedefimiz büyük" dedi.

ÇİNLİ ŞEFLERLE TATTIRIYOR

Çinlilerin kültüründe peynir olmadığını, önce onlara peyniri anlatıp sonra tattırmak gerektiğini vurgulayan Erol, "Biz de Çinli şeflerle onları peynirle tanıştırıyoruz" diye konuştu. Çin'e ihracatın önündeki en büyük engelin ise 'analiz bedeli' maliyeti olduğuna dikkat çeken Erol, "Neredeyse ürün bedeli kadar. Bakanlığın konuya el atacağını duyduk" dedi.

"FİYAT ARTIRMA BUNALIMI"

Son dönemde süt ve ambalaj malzemelerinde astronomik artışlar yaşandığını söyleyen Necmi Erol sözlerine şöyle devam etti: "5 kuruşa aldığımız ambalaj bugün 1.5 lira. Biz de istemesek de fiyat artırmak zorunda kalıyoruz. Ancak bu geçiş dönemleri bizim bunalıma girdiğimiz dönemler oluyor. Yine de maliyet artışlarını tamamen fiyatlara yansıtmıyoruz. Yüzde 33'lük maliyet artışını biz ancak yüzde 23-24 yansıttık."

Tüm Ekonomi haberleri için tıklayın