Antik kentte moda rüzgarı hızlı esecek

Usta moda tasarımcısı Özlem Süer ile ilk defa diğital olarak gerçekleştirilecek Denizli Fashion Week'te bölgenin hem tarihi zenginlikleri hem de kültürel tekstil kodlarını global olarak sunmak adına çalışmalara başlandı...

ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com

Türkiye'nin en önemli tekstil ve ihracatçı şehirlerinden biri olan Denizli'de hayata geçirilecek Denizli Fashion Week'e dair sizlere özel bir haber ile geldim. Bir DETGİS (Denizli Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği) projesi olan DFW 5. sezonunda usta moda tasarımcısı Özlem Süer ile kreatif direktörlük konusunda el sıkıştı. DETGİS Başkanı Mukaddes Başkaya, projelerini her sezon daha iyi bir noktaya taşımak ve Denizli'nin markalarını değerli moda tasarımcıları ile bir araya getirerek markalarımızın koleksiyonlarındaki global bakış açıları ve tasarım hassasiyetlerine daha da değer katmak istediklerini ifade ediyor. Beş yıldır proje danışmanlığını üstlendiğim DFW 2021, bu yıl Denizli'nin tarihi mekânlarında yapılacak defileler ile ilk defa dijital olarak gerçekleşecek. Proje ekibinde Rönesans Fashion Management kurucusu Akif Örük tüm organizasyonun yönetimini gerçekleştirecek, fotoğraf ve video çekim ekiplerine ise Oktay Bingöl liderlik edecek. Geçen hafta DFW kreatif ekip toplantımızı Özlem Süer'in Nişantaşı'ndaki büyüleyici showroom'un da gerçekleştirdik. Ben de fırsat bu fırsattır diyerek Özlem Hanım ile keyifli sohbetimizi, sizler için bilgilendirici bir röportaja çevirmek istedim.

Özlem Süer markasının sektörel hassasiyetlerini ve DFW kreatif direktörlük teklifini kabul edişinizi, sizden dinlemek isteriz?

Denizli'nin bende hep çok ayrı bir yeri oldu. Üretici, çalışkan ve öncü bir tekstil kenti olarak her zaman takibimdeydi. Ayrıca 30 yılı aşkın tasarım serüvenimde ve akademisyenlik hayatımda var olan bilgimi genele yayma prensibi ile çalışmak hep idealim oldu. Birikimlerimi paylaşacağım bir projede üretken bir coğrafyada endüstriyle yan yana olmak, değer yaratma hedeflerine katkıda bulunmak büyük mutluluk. Ülkemizin değerlerini öne çıkarmak ayrı bir heyecan.

Denizli Fashion Weeek 2021'in dijital olarak ilk defa sizinle gerçekleşecek olması nasıl bir duygu?

Dijital performanslar pandeminin moda dünyasına bir armağanı... Fiziksel şartları kullanarak belirlenen mekanlarda yapılan defileler belli bir topluluk tarafından izlenebiliyordu. Oysa dijital olarak dünyaya açılmak çok kıymetli. Moda haftalarının demokratik yüzü oldu ve markaların yaratıcılıklarını daha geniş kitlelere taşıma şansını sağladı.

Bu sezon kaç marka ile çalışacaksınız ve marka DNA'larını nasıl buldunuz?

Denizli'de 12 firmayı ayrı ayrı ziyaret ederek yoğun çalışmalar gerçekleştirdik. Etik anlamda değerleri yüksek, yaptıkları ürünleri aşkla üreten, DNA'ları güçlü yapılarla karşılaştım. Her bir firma ile renkleri, dokuları, siluetleri, trendleri konuştuk, pazara bakış açılarını değerlendirdik. Her birinin bir hikâyesi olması çok etkileyici. İplikten dokumaya, örgü yüzeylere, baskı ve yenilikçi işlemlere, muhteşem yatırımlar, örnek iş modelleriyle yapılanmalar var. Etkileyici teknolojilere sahip bir yapılanma hâkim... Tasarım ve pazarlama alanlarında da güçlerini arttırma hedefli kıymetli çabalar var. Ziyaretlerimin her biri çok keyifli geçti ve gururlandım. DFW kapsamında bu firmalarla kol kola girmek beni heyecanlandırıyor. Dilerim kıymetli katkılar sağlarım.

Bu sezon bir tema belirlediniz mi? Markaları ne tarz çalışmalar ile desteklemeyi planlıyorsunuz?

Koleksiyonlar özgür alanda dans etsin ve markaların yaklaşımları da iz bıraksın istedik. Bu nedenle ana sunum içinde farklı temalar belirledik ve bu temalar üzerinden renk paletleri ile her bir marka kendi yorumlarını aldı. Çekimler Denizli'de antik kentte yapılacağı için aslında ana temamız Denizlili markaların kendini ifade etme ve lokalden globale gidecek enerji vurgusu ile gerçekleşecek.

Denizli'nin kendi doğasına uygun bir palet oluşturduk. Bu seçkide dünyanın geldiğimiz noktada tüketici eğilimlerinin en zirvesinde olan ev giyimi, rahat günlük stiller, plaj giyimi ve sokak modasının bir kısmının Denizli ile örtüştüğünü düşünüyorum. Bu nedenle koleksiyonu bu doğal platform üzerinde yükseltmeye çalıştık. Modadaki yeni siluet ve styling yorumlarında ihtiyaç duyulan yaklaşımlarını önerdik. Bu seçkide havlu, bornoz, kimono, aktiv spor, iç giyim, mayo ve alternatif rahat siluetler gibi çok serbest parçalara odaklanan koleksiyonlar var.

Bu tarz sivil toplum örgütlerinin proje geliştirmesi ve globalleşme süreçlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bu birlikteliklerin sektörü yükselttiğine, dinamizm ve etkileşim kattığına inancım sonsuz. Proje geliştirme kabiliyeti her egzersizle daha yükselerek ideale yaklaşan noktalara çıkıyor. Dünyada çok örneği var, lokalden globale değer yaratarak yükselen moda hareketlerinin. Bu değerli çabaların yanında olmak, gelmekte olan yeni nesile gönül borcumuz.

Tüm Cumartesi haberleri için tıklayın