İzmit Körfez Osman Gazi köprüsü geçiş ücreti ne kadar?

Osman Gazi köprüsü'nde sona yaklaşıldı. Osman Gazi köprüsü İstanbul ile İzmir arasını 3 saate indirecek. Osman Gazi köprüsü'nün en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü törenle hizmete açıldı. Peki Osman Gazi Körfez İzmit köprüsü geçiş ücreti ne kadar?

"Osman Gazi Köprüsü" olarak adını açıkladığı İstanbul- Bursa-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan İzmit-Körfez geçiş köprüsü, İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indiriyor. Peki Osman Gazi Köprüsü (İzmit-Körfez köprüsü) geçiş ücreti ne kadar olacak? Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak. Gişe alanında toplam 20 gişe hizmet verecek. İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten yaklaşık 3 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü vatandaşların hizmetine açıldı

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ'NDEN GÖRÜLMEMİŞ FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYINIZ

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR?

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR?

Osmangazi Köprüsü’nün otomobiller için öngörülen 121 TL’lik geçiş ücreti 90 TL'ye indirilecek.

Habertürk'ten Olcay Aydilek'in haberine göre, İstanbul ile İzmir arası ulaşım süresini 5.5 saat kısaltarak 9 saatten 3.5 saate indirecek Gebze Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli bölümünü oluşturan Osmangazi Köprüsü’nün, 35 dolar + KDV (121 TL) olan geçiş ücretinin düşürülmesi için yapılan hesaplamalar büyük ölçüde tamamlandı.

Köprü geçiş ücreti, yüzde 25 oranında düşürülecek. Bu ayarlama sonrasında geçiş ücreti, 90-91 TL’ye kadar gerileyecek.

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan köprü, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılacağı törenle 30 Haziran’da açılacak.

Köprü sayesinde İzmit Körfezi 4 dakikada geçilebilecek. Köprü ile ilgili ikinci müjde bayram dönemiyle ilgili olacak. Köprünün, 9 günlük bayram tatili boyunca “ücretsiz” kullanılması için de çalışma yapılıyor.

Kaynaklar, bu konunun da kesinleşme noktasına geldiğini belirterek, “Her iki konuda açıklama, açılış töreninde Sayın Cumhurbaşkanı’mız ve Başbakan’ımız tarafından yapılacak” mesajı verdi.

KAMYON 250 TL’Yİ BULUR

Projede, otoyol geçiş ücretleri de aks ve aks aralığına göre değişiyor. Buna göre otomobiller için geçiş ücreti, her kilometre başına 5 dolar/sent olarak belirlendi.

Aks aralığı ve aks sayısı arttıkça, geçiş ücretleri de artacak. Kamyonlar ve TIR’lar, her kilometre başına daha yüksek geçiş ücreti ödeyecek. Ortalama bir kamyonun aks genişliğine göre geçiş ücretinin 250 TL’yi bulması bekleniyor.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ 

Osman Gazi Köprüsü, Gebze - İzmir Otoyolu Projesi dahilinde Marmara Denizi'nin doğusunda İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Altınova'nın Hersek Burnu arasında yapımı süren asma köprüdür

OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ'NDEN FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN

ADINI AÇIKLADI

Daha sonra tören alanına geçildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan buradaki konuşmada da köprünün adını açıklayarak, “İstişaremizi yaptık. Bizler kutlu bir tarihin varisleriyiz. Bu kutlu tarihin mimarlarını geleceğe taşımak, böyle bir neslin görevidir. Beraberce değerlendirdik, adını Osman Gazi Köprüsü koyalım dedik. Buralar zaten bize Osman Gazi’den miras değil mi, Osman Gazi’den geç Orhangazi ile bütünleş. Hayırlı olsun. İnşallah açılışında da beraber olmak üzere” dedi.

VAKİT NAKDE DÖNÜŞTÜ

Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Türkiye’nin tüm önemli yollarıyla buluştuğunu belirten Erdoğan “Bu otoyol sadece İstanbul, İzmir’in değil tüm Türkiye’nin otoyoludur. Neden? Trakya tarafından Edirne-Kınalı-İstanbul otoyolu ile Ege tarafından İzmir-Aydın otoyoluyla, Marmara tarafından İstanbul-Ankara otoyolu ile birleşen bu proje, Türkiye’nin tüm önemli akslarıyla buluşuyor. İzmit Geçişi, Körfez’in etrafında yoğun zamanlarda 1-1,5 saat süren ulaşım süresini 6 dakikaya indirecek. Vakit nakittir demiş büyüklerimiz. Ekonomiden anlamak budur. Vakiti nakde dönüştürüyoruz” dedi.

TÜRKİYE’NİN YÜZ AKI

Erdoğan şöyle konuştu: 13-14 yıl önce görevleri üstlendiğimizde çok inanmıştık. Türkiye’nin yüz akı olacak projeleri ülkemize yakıştıramayanlar vardı. Biz bunları yapalım dedik. Asma köprüyü, İstanbul İzmir otoyolunu yapıyoruz. 3. köprüyü 26 Ağustos’ta açacağız. Boğazın altına Marmaray’ı yaptık, 3 yılda 130 milyon vatandaşımız kullandı. Şimdi Avrasya tünelini yapıyoruz, denizin altından da araçlar geçecek.

AVRUPA’NIN İKİNCİ BÜYÜK KÖPRÜSÜ

-  Dünyanın en uzun 4. Asma köprüsü, Avrupa’nın ise 2. Köprüsü

-  1.550 metre orta açıklığı

- 2 .682 metre boyu

KÖRFEZ 6 DAKİKADA GEÇİLECEK

- Ulaşım alternatiflerine göre körfezi geçiş süreleri değerlendirildiğinde, otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek 80 dakika, Feribot ile 45-60 dk iken, yeni köprüyle 6 dk’ya düşüyor.

- İstanbul’dan 2.5-3 saat olan Bursa ulaşımı 1 saate, 8-10 saat olan İzmir ulaşımı 3.5-4 saate ve Eskişehir ulaşımı 2-2.5 saate inecek.

- Güzergah üzerinde yer alan Balıkesir ve Manisa’nın, İstanbul ve Bursa çevresindeki bölge kapasitesinin üzerine çıkmış olan sanayi yatırımlarının yeni çekim alanı olması bekleniyor. Ayrıca güzergah çevresinde yer alan Eskişehir-Bozüyük-Bilecik bölgesinin gelişmekte olan sanayileşmesine ilave katkı sağlayacak olan otoyol, bu bölgede yeni yatırımların da önünü açacak.

- Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu’yla Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu İzmir-Aydın Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesi Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanacak.

- Taşıt işletme giderlerinin artmasından (artan yakıt tüketimi, araç bakım ve onarım giderleri vb.) oluşan ekonomik kayıplar ortadan kalkacak.

- Trafik sıkışıklığının neden olduğu emisyon artışları ve gürültü kirliliği gibi çevresel faktörler en aza indirilecek.

GEÇİŞ ÜCRETİ 35 $+KDV

Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak. Gişe alanında toplam 20 gişe hizmet verecek. Bu proje için OGS, HGS, kredi kartı ve nakit ödemelerin tamamını kabul eden bir Entegre Geçiş Sistemi geliştirildi. Köprü mayısta trafiğe açılacak.

Açılışı yapılan otoyolda Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu ilk sürüşü birlikte yaptı.

YAPAMAZ DİYENLERE YANIT: KANAL İSTANBUL OLACAK

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin bu hizmetleri yapacak iradeye sahip olduğunu ifade ederek, “Bunların hayali bile ulaşamaz bizim yaptıklarımıza. İstanbul’a dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. İnşallah bu havalimanı bittiği zaman ‘yapamazlar, edemezler’ diyenler, oradan ‘ne gerek vardı köprüye’ diyenlere bir cevap daha verecekler. Kanalİstanbul projesi için çalışmalar devam ediyor. Türkiye bu hizmetleri yapacak iradeye sahiptir. Türkiye dünyaya bir şey gösteriyor. Cumhurbaşkanı, başbakanı, kabinesiyle tüm kadrosuyla adım adım geleceği inşa ediliyor. Türkiye’nin bu yatırımları yapacak yetişmiş insan kaynağı var” diye konuştu.

EKONOMİYE ETKİSİ 27 MİLYAR LİRA

113 adet tabliyeyle birleşen dünyanın en yüksek asma köprüsünün ekonomik etkisinin 27 milyar lirayı bulması bekleniyor. Körfez Köprüsü sayesinde bir çok sektör canlanacak. 15 bin kişinin istihdamına da katkı yapacak. Otoyol, bölge ekonomisinin büyümesine yüzde 7 artış sağlayacak. Ege’de turizm hareketlenecek. Zamandan ve yakıttan tasarruf sağlanacak.