Uyarı tabelasını kazadan sonra koydular... Önce facia sonra önlem!

Küçükçekmece'de metrobüs hattındaki ‘beyaz yol' çalışmasında önlem almak, ölümlü kazadan sonra akıllara geldi. İBB, yolun ortasına park edilen aracın neden olduğu kaza yerine yönlendirme tabelası koydu.

BÜLENT ŞANLIKAN

İstanbul Sefaköy mevkiinde metrobüs hattında süren beyaz yol çalışmasındaki ihmaller nedeniyle ölümlü kaza yaşandı; önlemler ise faciadan sonra alındı. Çalışma nedeniyle D-100 karayolunda dubalarla ayrılan bölüme girmesi gerekirken virajdaki kör noktadaki sapağı kaçıran metrobüs şoförü Murat Çetin, yola devam etmiş; bir anda park halindeki beyaz aracı fark edince ani manevra yaparak karşıdan gelen başka bir metrobüse çarpmıştı.

İHMALLER ZİNCİRİ CAN ALDI

D-100'e katılım sapağının virajdaki kör noktaya açılması, uyarı tabelasının olmaması, iki amirin de hat üstüne park ettikleri beyaz aracın içinden yönlendirme yapması kazanın nedenleri olarak gösterildi. Yolculardan Ferhat Uçar'ın (22) hayatını kaybettiği, 54 kişinin de yaralandığı feci kaza şoför hatası kadar İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ihmallerini de gözler önüne serdi.

Metrobüs faciasına soruşturma! 5 kişi tutuklandı

AKŞAM, kazanın yaşandığı noktayı olaydan sonra görüntüledi. İBB'nin faciadan sonra önlem aldığı görüldü. Kazaya davetiye çıkaran araçlı yönlendirme yerine metrobüslerin D-100 Karayolu'na katılım ve yeniden hatlarına giriş yaptığı noktalara uyarı ve yönlendirme tabelaları konulması dikkat çekti. Metrobüsler, ışıklı uyarı tabelalarının olduğu noktalardan D-100'e sorunsuz şekilde giriş çıkış yaptı.

D-100'den metrobüs hattına bağlanan geçişe de ışıklı tabela konulduğu görüldü.

Metrobüs kazası soruşturmasında 6 gözaltı daha

ŞOFÖR: LEVHA YOKTU UYARI DA YAPILMADI

Metrobüs sürücüsü Düzgün Murat Çetin, yoldaki hafif ticari aracın şoförü ve denetim amiri olan Şafak Yıldız, İBB Bölge Müdürü Murat Er, İBB Bölge Müdür Yardımcı Ahmet Yıldırım ve Firma Şantiye Şefi Muhammet Sertaç Kazıcı tutuklandı. Metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin verdiği ifadede "Kaza mahallinde baypas yolun açıldığını önceden bilmiyordum. Bununla ilgili herhangi bir bilgilendirme yapılmadı. Ayrıca olay yeri öncesindeki rampayı çıktığımda herhangi bir uyarı işareti de yoktu. Frene asıldım. ABS sistemi çalışmadı" dedi.

Beyaz doblonun şoförü ve denetim amiri olan Şafak Yıldız "Bildiğim kadarıyla metrobüs çalışma alanındaki işaretlemeler ve dubalar yüklenici firma işçileri tarafından konulmaktadır" dedi.

BİLGİ VERİLMEDİ

Metrobüs kazasında yeni gelişme... Gözaltı sayısı 8'e yükseldi

Şoför Çetin "Telegram'da bilgilendirme yapılan 'Kaptanlar Köşkü' isimli grupta ve kullandığım metrobüsün ekranında yeni baypas yol açıldığına dair uyarı görmedim. Olay yerinde ve öncesinde, hızımı düşürmem gerektiğine dair uyarı levhası yoktu. İşaretlemelerden kimin sorumlu olduğu konusunda bilgim yoktur" diye konuştu.

14 aydır bitmeyen yol yönetim cinayeti