Nüfus Müdürlüğü ehliyet randevu alma ekranı araştırılıyor. Nüfus Müdürlüğü’nden randevu nasıl alınır? Geçtiğimiz hafta pasaport ve sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemlerin devir töreninde konuşan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 2 Nisan'dan itibaren tüm işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerine başvurulabileceğini dile getirmişti.
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN NASIL RANDEVU ALINIR?
Pasaport ve sürücü belgeleri bugünden itibaren nüfus müdürlüklerinden verilecek. Nüfus müdürlüklerine verilen fotoğraf, parmak izi ve imza, bütün işlemler için geçerli olacak. Vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi'nden veya 'randevu.nvi.gov.tr' internet adresinden işlemleri için kolayca randevu alabilecek. Öte yandan, 503 olan pasaport başvuru noktası 761'e, 596 olan sürücü belgesi başvuru noktası ise 680'e çıkarılacak.
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN BAŞVURULAR NASIL YAPILIR?
Pasaport, kimlik ya da ehliyet almak isteyen vatandaşlar öncelikle ücret ödemek zorundalar. Randevu sistemine baktığınızda da bu konuyla ilgili sayfada uyarılar yer alıyor. Ücret uyarısından sonra pasaport için ekranda karşınıza "Türkiye'de mi başvuru yapacaksınız?" sorusu geliyor. "Tamam" kısmını tıkladığınızda da "Kimliğiniz var mı?" sorusuyla karşılaşıyorsunuz. Yeni kimliğiniz varsa "Tamam" butonunu bastığınızda randevu alabileceğiniz yerler görünüyor. Eğer yeni kimliğiniz yoksa karşınıza "T.C. Nüfus Cüzdanınızda "T.C. Kimlik No" yazılı mı?" sorusu çıkıyor. Onayladığınızda da randevu ekranına ulaşıyorsunuz.