Ehliyet randevusu alma sayfası, Nüfus Müdürlüğü ehliyet yenilemek için randevu alma işlemi nasıl olur? Artık ehliyet almak için nüfus müdürlüklerine başvuruda bulunulacak. Tek bir imza ya da parmak iziyle tüm belgeler tek yerden alınacak.
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN NASIL RANDEVU ALINIR?
Pasaport ve sürücü belgeleri bugünden itibaren nüfus müdürlüklerinden verilecek. Nüfus müdürlüklerine verilen fotoğraf, parmak izi ve imza, bütün işlemler için geçerli olacak. Vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi'nden veya 'randevu.nvi.gov.tr' internet adresinden işlemleri için kolayca randevu alabilecek. Öte yandan, 503 olan pasaport başvuru noktası 761'e, 596 olan sürücü belgesi başvuru noktası ise 680'e çıkarılacak.
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN BAŞVURULAR NASIL YAPILIR?
Pasaport, kimlik ya da ehliyet almak isteyen vatandaşlar öncelikle ücret ödemek zorundalar. Randevu sistemine baktığınızda da bu konuyla ilgili sayfada uyarılar yer alıyor. Ücret uyarısından sonra pasaport için ekranda karşınıza "Türkiye'de mi başvuru yapacaksınız?" sorusu geliyor. "Tamam" kısmını tıkladığınızda da "Kimliğiniz var mı?" sorusuyla karşılaşıyorsunuz. Yeni kimliğiniz varsa "Tamam" butonunu bastığınızda randevu alabileceğiniz yerler görünüyor. Eğer yeni kimliğiniz yoksa karşınıza "T.C. Nüfus Cüzdanınızda "T.C. Kimlik No" yazılı mı?" sorusu çıkıyor. Onayladığınızda da randevu ekranına ulaşıyorsunuz.
BAKAN SOYLU AÇIKLAMIŞTI!
Geçtiğimiz hafta pasaport ve sürücü belgelerine ilişkin iş ve işlemlerin devir töreninde konuşan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 2 Nisan'dan itibaren tüm işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerine başvurulabileceğini dile getirmişti. Soylu, "Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport ve sürücü belgesi işlemleri aynı yerde yapılacağından vatandaşımızın birden fazla belge için başvuru yapması gerektiğinde ayrı ayrı belge sunmak zorunda kalmayacaktır. Ayrıca ehliyetin, nüfusun, pasaportun verilerini bilgi için kullanabilme imkanına da sahip olabilecektir" demişti.
E-Nüfus Sendikası Genel Başkan Ali Kart ise 2 Nisan 2018 tarihi itibarıyla çipli kimlik kartlarının yanı sıra ehliyet ve pasaportların da Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne devredileceğini hatırlatarak, işlemlerde yetersiz altyapı ve iş yükü nedeniyle büyük sorun yaşanacağını savunmuştu.
ÇİPLİ KİMLİK KART ÜCRETİ NE KADAR?
Kimlik kartı alma ücreti ne kadar sorusu çokça soruluyor. Kanuni bildirim süresi dışında doğum nedeniyle düzenlenen kimlik kartı ve değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 15 lira, kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 lira ödenecek.