AA
Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan 'Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik' Resmi Gazete'de yayımlandı. Hem hastaların güvenliğini korumak hem de yanıltıcı sağlık reklamlarının önüne geçmek için tanıtım ve bilgilendirme standartları yeniden belirlendi. Buna göre sağlık çalışanları, sosyal medya ve dijital platformlarda yalnızca bilgilendirme amacıyla paylaşım yapabilecek. Doktorlar, diş hekimleri, hastaneler ya da klinikler sosyal medyada ücretli veya sponsorlu paylaşımlar yapamayacak.
SMS DE ATAMAYACAKLAR
Hasta yorumları, memnuniyet ifadeleri veya teşekkür mesajları üzerinden tanıtım yapılamayacak. Sağlık çalışanları, doğrudan hasta arayarak ya da mesaj göndererek hizmet tanıtımı yapamayacak. Sağlık kuruluşları, diğer kurumlarla kıyaslama yapamayacak, kişi veya markalara referans vererek tanıtımda bulunamayacak.
ABARTILI UNVAN YASAK
Hekimler sadece yasal olarak sahip oldukları unvanı kullanabilecek. 'Ünlü cerrah' ya da 'en iyi doktor' gibi ifadelerin kullanması da yasaklandı.
ECZANE ÇALIŞANLARINI DA KAPSIYOR
Düzenleme yalnızca doktorları değil, diş hekimleri, eczacılar, hemşireler ve diğer tüm sağlık çalışanlarıyla birlikte kamu ve özel tüm sağlık kuruluşlarını da kapsıyor. Yönetmelikte, aykırı davrananlar için Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyurusunda bulunulacağı belirtildi.
'ÖNCESİ VE SONRASI'NA AYNI STANDART
Yanıltıcı görseller ve makyajlı fotoğraflar tanıtımlarda kullanılamayacak. Hastaların fotoğraf veya videoları, ancak yazılı izin alınırsa paylaşılabilecek. 'Öncesi ve sonrası' fotoğrafı paylaşmak serbest ama aynı ışıkta, aynı ortamda çekilmiş olması gerekecek. Ayrıca bu fotoğraflarda tarihi yazılması da artık zorunlu olacak.