Fahri trafik müfettişi başvurusu nasıl yapılır? sorusunun yanıtı gündemin en çok araştırılan konuları arasında yer alıyor. Fahri trafik müfettişi olmak isteyenler şartları ve başvuru sürecini öğrenmek istiyor. Geçtiğimiz günlerde İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, fahri müfettiş sayısı 34 bin 716'ya çıkacak. Toplamda 14 bin 716 müfettiş alımı yapılacak. Fahri trafik müfettişi olmak isteyenleri harekete geçiren bu haber ile ilgili merak edilen detaylar haberimizde yer alıyor.
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Fahri trafik müfettişi olmak isteyenler, ikametlerinin bulunduğu ildeki Trafik Denetleme Şube Müdürlüklerine müracaat edebilecek. Başvuru sırasında , T.C. kimlik numarası, adres bilgileri, sabıka kaydı olmadığı beyanı, sürücü belgesi bilgileri, öğrenim durumu belgelerini yanlarında götürmelerine artık gerek kalmadı. İstenen bu belgeler ilgili kurumların sisteminden online olarak alınabiliyor. Bilgilerin ilgili kurum ve kuruluşlardan güvenli elektronik sistem üzerinden doğrulamasının yapılamadığı durumlarda ise, başvuru sahibinden ilgili belge istenebilecek.
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞİ BAŞVURU ŞARTLARI NELER?
- En az 40 yaşında olmak,
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞİ MAAŞ ALIYOR MU?
Fahri trafik müfettişlerine maaş verilmiyor. Gönüllülük esasıyla görev yapan fahri trafik müfettişleri, kural ihlallerine karşı tuttukları tutanakları elden trafik birimlerine ya da elektronik ortamda Emniyet Genel Müdürlüğüne 7 gün içerisinde teslim ediyor.
Yer ve zaman kısıtlaması olmayan bu müfettişler, bulundukları her yerde sürücüleri denetleyebiliyor, trafik güvenliği ile ilgili görüş ve önerilerde bulunabiliyor. Ancak bu müfettişlerin araç durdurma, sürücülerle muhatap olama, belge ve evrak kontrolü yapma yetkileri bulunmuyor.