E Devlet giriş, E Devlet şifresi ne kadar?

E devlet üzerinden artık birçok işlem yapılabiliyor. Peki e devlet şifresi nasıl alınır PTT'den e devlet şifresi almak ne kadar? E devlet sistemi giriş şifre alma işlemi aksam.com.tr'de. E-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir.

E Devlet ile merak edilen tüm detayları haberimizde bulabilirsiniz… e-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması, e-Devlet Kapısı ise, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. E Devlet sistemine girişin en önemli adımı olana e Devlet şifresini temin etmek için yapılması gereken şey; şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden birine başvurmaktır. 

E-DEVLET SİTESİ İÇİN TIKLAYINIZ

E-DEVLET ŞİFRESİYLE SİSTEME NASIL GİRİLİR?

 
E-Devlet ile işlem yapmak isteyen kullanıcıların, sisteme giriş yapması gereklidir. www.turkiye.gov.tr internet sitesi kullanılarak sisteme giriş yapılabilir. Kullanıcılara giriş için birden fazla seçenek sunulur. Sisteme giriş seçenekleri; internet bankacılığı, E-Devlet şifresi, mobil bankacılık, T.C. kimlik kartı ve E-imzadır. 33 milyondan fazla kayıtlı kullanıcının yer aldığı sistemde, kullanıcılar tarafından en fazla E-Devlet şifresi ile giriş seçeneği kullanılır. Eğer E-Devlet şifresine sahip değilseniz, PTT şubelerinden şifre temin edebilirsiniz. PTT şubesi tarafından size kapalı zarfın içerisinde 2 Türk Lirası karşılığında E-Devlet şifresi verilir. Şifre ile kişisel bilgilere ulaşılabildiği için güvenlik amacıyla başka kişiler ile paylaşılmaması gereklidir. PTT şubesinden E-Devlet şifresi alındıktan sonra, şifre ve T.C. kimlik numarası ile sisteme giriş yapılabilir. 
 
E-Devlet ile yapılabilecek olan işlemlere ekranın sol tarafında yer alan menüden ulaşılabilir. Menü üzerinden kamu kurumları listesi ve bu kamu kurumları tarafından sağlanan hizmetlere erişim sağlanabilir. 

E DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

E-devlet’e giriş için PTT’den almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. E-imza veya mobil imza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-imza veya m-imza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.Şifre ile ilk defa giriş yaptığınız durumda sistem sizi şifre değiştirme sayfasına yönlendirir. Bu durumda PTT’den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. E devlet şifresi almak için PTT'ye 2 TL ödemeniz gerekiyor. 

E DEVLET'E YENİ HİZMET EKLENDİ

e-Devlet Kapısı üzerinden alınan hizmetlere bir yenisi daha eklendi. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının uzun süredir yararlandığı ve önemli verilerine kolayca ulaşabildiği e-Devlet “Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi” hizmeti içeriği ve kapsamı genişletti.

Sanal devlet kapısı giriş işlemlerinde ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ giriş yöntemlerinden birisini kullanarak sisteme giriş yapabiliyor. E-Devlet sistemi giriş işlemlerinde vatandaşlar tarafından genel olarak ‘e-Devlet şifresi ile giriş’ giriş yöntemi tercih ediliyor. Herhangi bir PTT şubesinden daha pratik bir şekilde alınabilen e-Devlet şifresi aynı zamanda da istendiği zaman kişisel bir şifre ile değiştirilebiliyor. E-Devlet şifresi ile giriş yapan vatandaşlar çeşitli kamu kurumlarının hizmetlerini kullanamıyor. Bu kamu hizmetlerinin başında da özellikle online adres değişikliği geliyor. Vatandaşların e-Devlet adres değişikliği işlemleri başta olmak üzere bazı kamu hizmetlerini yapabilmeleri için sisteme e-Devlet şifresi ile giriş yönteminden daha yüksek güvenlik özelliklerine sahip olan bir giriş yöntemi kullanarak giriş yapmaları gerekiyor.

Bu neden ile de vatandaşlar e-Devlet’e giriş yöntemleri arasında bulunan ve GSM operatörlerine yaptıkları başvurular ile satın alabildikleri mobil şifre ile giriş yöntemini veya Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu onaylı Elektronik Sertifika Sağlayıcıları aracılığı ile elektronik imza alarak sisteme giriş yapıyor. E-Devlet sistemine giriş işlemlerinde kullanılan mobil imza ve elektronik imza kişinin ıslak imzasının sanal platformda kullanılabilmesine yardımcı olurken mobil imza ıslak imza yerine GSM operatörlerinden alacakları özel şifre kullanılırken aynı zamanda da elektronik imza ise ıslak imza dijital platformda yasal geçerliliği olacak şekilde aktarılarak kullanılabiliyor. Bu giriş yöntemleri ile sanal devlet kapısı sistemine giriş yapılarak kamu kurumlarının yüksek güvenlik önceliği gerektirmekte olan işlemlerini dahi kolay bir şekilde dijital platform üzerinden gerçekleştirebilme imkanına sahip olunuyor ki bu gibi özellikleri son dönemlerde oldukça yoğun şekilde kullanılmasına yol açıyor.

e-devlet Şifremi Unuttum

e-devlet şifresini unutmuş olan vatandaşımızın yapacağı öncelikli iş bulunduğu şehirdeki herhangibi bir PTT şubesine başvurmak olacaktır. Orada bulunan veznedara e-devlet şifremi unuttum diyerek bulunduğunuz durumu anlatmalısınız. Şifreyi ilk aldığınızda ödediğiniz 2 TL ücreti şifreyi unuttuğunuz zaman 4 TL olarak ücretlendirilecektir. Ücret ödendikten sonra yeni şifreniz kimliğinize tanımlanacaktır. Sürekli olarak aynı durumla karşılaşmamak için şifrenizi not etmenizi tavsiye ederiz. Şifre unutma işlemi ücreti 10 TL’ye kadar yükselebilmektedir