Telefon, internet, kablo TV abonelik iptal ekranı: E-devlet abonelik iptali nasıl yapılır?

Abonelik iptali için bayilere gitme zorunluluğu sona eriyor. E-devlet abonelik iptali hizmetiyle 26 Ekim Pazartesi günü itibarıyla vatandaşlar işlemlerini kolaylıkla tamamlayabilecekler. Telefon, internet, kablo TV abonelik iptali e-devlet üzerinden yapılabilecek.

E-devlet hizmetlerine bir yenisi daha eklendi. 26 Ekim Pazartesi günü itibarıyla telefon, internet, kablo TV abonelik iptali için bayilere gitme zorunluluğu ortadan kalkıyor. E-devlet abonelik iptal ekranı ile vatandaşlar işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilecekler.

E-DEVLET GİRİŞ EKRANI İÇİN TIKLAYINIZ!

E-DEVLET ABONELİK İPTALİ NASIL YAPILIR?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan düzenleme kapsamında, abone sayısı 200 binin üzerinde olan elektronik haberleşme işletmecilerinin hizmetlerine ait aboneliklerin iptali 26 Ekim Pazartesi gününden itibaren e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilecek.

e-Devlet Kapısı'ndan gerçekleştirilen fesih başvurusunun ardından, 24 saat içinde hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmet sağlayıcı tarafından durdurulacak.

Böylece, sabit veya mobil telefon, internet ve kablo TV aboneleri, aboneliğini iptal ettirmek istediğinde, hizmet aldığı işletmeciye yazılı dilekçeyle başvurmak, faks çekmek gibi işlemlerle uğraşmadan "turkiye.gov.tr" adresi üzerinden abonelik iptal başvurusunu yapmış olacak.

BAYİLERE GİTME ZORUNLULUĞU YOK

Abonelerin fesih başvurusu için dilekçe vermek amacıyla hizmet sağlayıcıların bayilerine gitme zorunluluğu, özellikle yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde vatandaşların sorun yaşamasına sebep oluyordu. Bu uygulama sayesinde aboneler, iptal taleplerini e-Devlet'ten insan teması olmadan yapabilecek.

İşletmeciler, abonelerin nakil, devir, hat dondurma gibi talepleri mevcutken e-Devlet Kapısı üzerinden fesih başvurusu gelmesi halinde bu başvuruyu yerine getirmekle de yükümlü olacak.