CİMER nedir, başvuru nasıl yapılır? CİMER kullanıcı giriş ekranı!

CİMER, vatandaşların istek, şikayet ve ihbarlarını bu kanal üzerinden gerçekleştiriyor. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) başvurularına sadece yetkili personeller erişim sağlayabilmektedir. Başvurular elektronik ortamda ya da Alo 150 hattı üzerinden yapılmaktadır. CİMER nedir, başvurusu nereden yapılır?

CİMER başvurusu elektronik ortamda ya da Alo 150 hattı üzerinden gerçekleşmektedir. İletişim Başkanı Fahrettin Altun CİMER'e geçen yıl 6 milyon yakın başvuru alındığı söylendi. Vatandaşlar istek, şikayet ya da ihbarlarını buradan yapıyor. CİMER nedir, başvurusu nereden yapılır? CİMER kullanıcı giriş ekranı haberimizde. 

CİMER NEDİR?

CİMER, “Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi” ifadesinin kısaltmasıdır. CİMER, dilekçe hakkı ve bilgi edinme hakkının kullanımı için oluşturulan elektronik bir kamu hizmeti aracıdır.

Bilgi iletişim teknolojileri imkânlarından yararlanılarak oluşturulan CİMER’e yapılan tüm başvurular İletişim Başkanlığı tarafından takip edilebilmektedir.

50 SORUDA CİMER KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYINIZ

CİMER, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığının sorumluluğunda yürütülmektedir. CİMER’e yapılan başvurulara yalnızca yetkilendirilmiş kamu personeli tarafından erişim sağlanabilmektedir.

CİMER BAŞVURUSU NEREDEN YAPILIR?

Başvuru sayfasına gelinmesinin ardından başvuruda bulunacak kişinin istek, öneri, şikayet, ihbar ve bilgi edinme haklarından hangisini talep ettikleri soruluyor. Buradaki kutucuk işaretlenerek gerekli diğer bilgiler girildikten sonra başvuru konusunun yer alacağı sayfaya geçiliyor.

E-DEVLET CİMER BAŞVURUSU İÇİN TIKLAYINIZ!

CİMER ÜZERİNDEN BAŞVURU YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Son olarak başvurunun içeriği ile ilgili metin alınıyor ve kişini talep ya da şikayetine konu olan bilgiler isteniyor. Burada yapılan değerlendirme sonrası talepler ilgili kamu kurumlarına iletiliyor.

Başvuruda bulunan vatandan yine CİMER ya da e-devlet üzerinden başvuru numarasını girerek yapmış olduğu başvurunun hangi aşamada olduğunu takip edebiliyor. Başvurular kurumun yoğunluğuna göre birkaç gün içerisinde yanıtlanıyor. Genellikle en fazla 14 iş günü içerisinde bir işlem gerçekleştirilmiş oluyor.