Bisikletin tarihçesi nedir? Bisiklet nerede, ne zaman ve kim tarafından icat edilmiştir? İşte yanıtı

Bisiklet nerede, ne zaman ve kim tarafından icat edilmiştir? sorularının yanıtı zaman zaman gündemin en çok merak edilen konuları arasında yer alıyor. Bakıldığında günümüzde en çok çocukların kullandığı ulaşım aracı olan bisiklet yavaş yavaş yetişkinler tarafından da kullanılmaya başlandı. Bisiklet yollarının da gün geçtikçe artması bu durumu etkiledi. Bisiklet kullanıcıları, bisikletin icadını merak ediyor. Detaylar haberimizde..

Hem sağlıklı hem de ekonomik bir taşıt olan bisikletin tarihçesi zaman zaman merak ediliyor. Bisiklet nerede, ne zaman ve kim tarafından icat edilmiştir? sorusunun yanıtı arama motorlarında yoğun olarak araştırılıyor. Günümüzde en çok çocukların kullandığı ulaşım aracı olan bisiklet yavaş yavaş yetişkinler tarafından da kullanılmaya başlandı. Bisiklet kullanıcılarının merakla araştırdığı bisikletin icadına ilişkin bilgiler haberimizde yer alıyor.

BİSİKLET NEREDE, NE ZAMAN VE KİM TARAFINDAN İCAT EDİLDİ?

Dünya üzerinde bilinen ilk iki tekerlekli araç, Baron Karl de Drais de Sauerbrun tarafından tahta malzemeden geliştirilen ve 6 Nisan 1818’de Paris’te sergilenen “drezin”dir. Bu alet hareket edebilmek için binicinin yerden destek alması gerekiyordu. İskoç Kirk Patrick McMillan’ın 1839 yılında pedalı bulmasıyla bisiklet bugünkü görünümü andırmaya başladı.

Bugünkü anlamda temel ilkesi günümüze değin değişmeden kalan ilk kullanışlı mekanizmayı ise 1861’de Fransız Pierre Michaux geliştirdi. Michaux, oğlu Ernst ile birlikte geliştirdiği “Velospid” adıyla tanınan tahta ve demirden yapılmış araçtan 142 tane üreterek piyasaya sürdü. Tekerleklerin sert lastikle kaplanıp demirin çıkarılması sayesinde sürat arttı ve ilk resmi bisiklet yarışı 1869’da Paris-Rouen arasında düzenlendi. 

BİSİKLETİN GELİŞİMİ VE UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER

Londralı Denis Johnson, von Drais'in koşu makinesinden bir adet satın aldı ve İngiltere'de patentini alarak geliştirdi. 300 adet üretip "yaya at arabası" adıyla piyasaya sürdüğü araç, "hobi atı" adıyla ünlendi. Karikatüristler, bu aracı "züppe atı" olarak tanımlıyor ve yoldan geçenler, binicilerle alay ediyorlardı. Hobi atının sadece düzgün yollarda rahatça kullanılabilmesi, emniyet endişelerini gündeme getirdi ve araç, altı ay içerisinde gözden düştü. Drais ve Johnson'ın çabaları, iki tekerlekli bisikletin hareket hâlinde iken dengede kalabileceğini ispatlasa da sonraki 40 yıl boyunca çalışmalar üç ve dört tekerlekli bisikletler üzerinde yoğunlaştı.

İlk büyük oranda seri bisiklet üretimi "Michaux Company" tarafından yapılmıştır. Şirket, yılda yüzkırk bisiklet üretiyordu. Bisikletin ilgi görmesi, dönemin devletlerinin de dikkatini çekmiştir. 1800'lerin ikinci yarısında Fransa Savunma Bakanlığı bisiklet üretimini destek vermiş ve 1871'de imal edilen bisikletler, Almanya ile o zaman yapılan savaşta kullanılmıştır.

Trufaut, içi boş kauçuk lastiğini bulmuş, bunu İskoçya'da eşit çapta tekerlekleri olan komple kadrolu, bilyalı ve millî bisikletlerin yapılması takip edmiş, ardından da ortadan katlanan portatif bisikletler piyasaya çıkmıştır.

İrlanda'da 1888 yılında havalı plastik bisikletler piyasaya sürülmüştür. Bu durum bisiklet endüstrisini geliştirmiştir. Bisiklet üretiminde kullanılan malzemenin fiyatının yüksekliği, işçilik maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle halka inememiştir. 1800'lerin sonundan fabrikaların artması ve seri üretimin hızlanmasıyla maliyetlerde yaşanan düşüş, bisikletin geniş kitlelere ulaşmasını sağladı.

DÜZENLİ BİSİKLET SÜRMENİN FAYDALARI NELERDİR?

Kilo Vermenize Yardımcı Olur

Kalp Sağlığını İyileştirir
Kasları Güçlendirir
Eklem Ağrılarını Azaltır
Duruşunuzu İyileştirir
Kanserle Savaşır
Stresi Azaltır
Fit Yapar
Doğumu Kolaylaştırır
Beyin Fonksiyonlarını İyileştirir
Yaşlanmayı Yavaşlatır
Uyku Kalitesini İyileştirir
Kirliliğe Daha Az Maruz Kalırsınız
Çevreye Katkı Sağlar
Kabızlığa İyi Gelir
Arkadaşlarınızla İyi Vakit Geçirmenizi Sağlar
Para Biriktirmenizi Sağlar
Yaratıcılığı Arttırır
Üretkenliği Arttırır