Beyoğlu'ndan Berlin'e Big turizm çıkarması

Beyoğlu’nda faaliyet gösteren 20 büyük turizmci ile Beyoğlu Investors Grubu (BİG) şemsiyesi altında dünyanın en büyük turizm fuarı olarak gösterilen Berlin ITB Fuarı’na gelen Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, “Hedefimiz fuarda bir turizmciyle dahi iletişim kurarak bölgemize hem turist hem de turizm yatırımcısı getirebilmek” şeklinde konuştu.

Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı’na katılan Beyoğlu Belediyesi Başkanı Ahmet Misbah Demircan “ Amacımız Beyoğlu’nu tek başına tanıtmak, Beyoğlu’nun tanıtımı ile İstanbul’a ve ülkemize katkıda bulunmak. Çünkü ülke markasını güçlendiren alt taşıyıcıları, alt markalardır” dedi.

Türkiye’nin 127 firmayla adeta çıkarma yaptığı dünyanın en büyük Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı başladı. Beyoğlu’ndan 20 turizm firması da Beyoğlu’nun tarihi ve kültürel zenginliklerini tanıtmak içi fuardaki yerini aldı. Fuara katılan Beyoğlu Belediyesi Başkanı Ahmet Misbah Demircan, fuara katılma sebebini Beyoğlu özelinde Türkiye’yi tanıtmak olduğunu belirterek fuarda bir turizmciyle birlikte olmanın İstiklal Caddesi’ndeki bir bakkal dükkânına ya da Kasımpaşa’daki bir lokantaya da iş getirmek anlamı taşıdığını söyledi. Fuar 13 Mart’a kadar devam edecek.

 
BEYOĞLUN’U VE ÜLKEMİZİ TANITIYORUZ
Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Türkiye’de bütün yatırımcıların ve seyahat acentelerinin böylesine büyük bir fuarda bulunmayı arzu ettiğine dikkat çekerek “Biz de Türkiye olarak bu sene yine güçlü bir şekilde ülkemizi temsil ediyoruz. Beyoğlu olarak burada varlık göstermeyi arzu ettik ve kendimize bir fırsat bulmak istedik. Ancak bu sene büyük standımız içerisinde Beyoğlu olarak var olamadık. Burada Beyoğlu’nun yatırımcıları ve turizmcileri olarak böyle bir standı tek başımıza koordine edip bir kurum adı altında buraya geldik. Amacımız Beyoğlu’nu tek başına tanıtmak ve Beyoğlu’nun tanıtımı ile İstanbul’a ve ülkemize katkıda bulunmak. Çünkü ülke markasını güçlendiren alt taşıyıcıları, alt markalardır” diye konuştu.

BEYOĞLU TANITIMI YATIRIMCININ KENDİNİ KONUMLANDIRMASI AÇISINDAN ÖNEMLİ

Türkiye pavilyonuda şehirlerimizin tanıtımlarını yer aldığını kaydeden Başkan Demircan, “Bizim de “Taksim Meydanı, İstiklal Caddesi ve Galata Kulesi üzerinden kurguladığımız Beyoğlu tanıtımı buradaki küçük yatırımcının da kendisini konumlandırması açısından kıymetli. Çünkü yabancılar Taksim Meydanı’nı ve Galata Kulesini belki biliyor ama Galata Kulesi’nin hemen yanındaki bir oteli anlayıp algılaması da ancak Galata Kulesi sayesinde İstiklal Caddesi sayesinde daha bir üst marka ile olabiliyor. Bunu da fark ettik” dedi.
 
BEYOĞLU’NUN GELECEĞİNİ BİRLİKTE İNŞA EDECEĞİZ 
Başkan Demircan Beyoğlu yatırımcısının büyük bir bölümünün turizm yatırımcılarından oluştuğunu belirterek “ 45 bin yatak sayımız var ve bu alanın desteklediği istihdam sayısı toplam istihdamın yarısı kadar. Dolayısı ile böyle bir alanı boş bırakmamak esnafımızla birlikte olmak, burada turizmciyle birlikte olmak aslında İstiklal Caddesi’ndeki bir bakkal dükkânına, Kasımpaşa’da bir lokantaya da iş getirmek anlamına geliyor. Belki Kasımpaşa’da, Okmeydanı’nda ve Sütlüce’de yaşayan bir gencimize de iş bulma imkânı oluşuyor. Artık belediyelerden beklenti ekonomi üzerine. Bu çerçevede Beyoğlu’nun geleceğini hep birlikte inşa etmeye gayret ediyoruz. Bu da gayretlerimizden sadece bir tanesi” ifadelerini kullandı.