AKŞAM GAZETESİ
İstanbul'da yaşayan bir kişi, 2016'da bayiden 176 bin 713 euro karşılığında sıfır otomobil satın aldı. Otomobilinin periyodik bakım ve tamiratını yetkili serviste yaptıran vatandaşın aracı, 2019'da seyir halindeyken motor arızası verdi. Yetkili servise götürülen araç, 99 gün sonra motor değişimi yapılarak sahibine teslim edildi. 3 gün sonra aynı arızayı veren araç, bu kez 84 gün sonra motor değişiminin ardından sahibine verildi. 2 gün sonra hararet ikazı veren otomobil üçüncü kez servise götürüldü. Burada parça değişimi yapılması gerektiği cevabını alan vatandaş, bu sefer onarıma izin vermedi.
6 AYDA 5 GÜN KULLANABİLDİ
6 ay içinde aracını yalnızca 5 gün kullanabildiğini belirten kişinin, hatasız başka bir aracın kendisine teslim edilmesi talebi bayi tarafından reddedildi. Bunun üzerine vakandaş, İstanbul 3. Tüketici Mahkemesi'ne başvurdu. Şirket ise davanın reddine karar verilmesini talep etti. Mahkeme, aracın ayıpsız misliyle değiştirilmesine hükmetti. Aracın orijinal halini kaybettiğine işaret edilen kararda, aracın gizli ayıplı olması nedeniyle davacının misliyle değişim talebinde haklı olduğu bildirildi.Temyiz incelemesini yapan Yargıtay 3. Hukuk Dairesi de değişim kararını hukuka uygun bularak onadı.
20 GÜNLÜK SIFIR ARAÇ 5 AYDIR SERVİSTE
Fatih Tuğ, babasının sağlık sorunları nedeniyle Elazığ'dan engelli raporuyla satın aldığı sıfır kilometre Toyota Corolla marka aracın 20 gün içinde motor arızası verdiği söyledi. Aracı 27 Haziran'da çekiciyle servise götüren Tuğ'un sıfır kilometre araç için talep ettiği değişim firma tarafından reddedildi. Yaklaşık 5 aydır serviste beklediğini ileri sürdüğü aracını kullanamadığını ifade eden Fatih Tuğ, bu süreçte hiçbir çözüm sunulmadığını savunarak mağduriyetinin giderilmesini istedi. Tuğ, "İlk mahkememiz 9 Aralık'ta olacak. Aracın değişmesini istiyoruz" dedi.Fatih Tuğ'un engelli raporuyla aldığı sıfır araç 20 günde arızalandı.