ATM'ye sıkışan kartı bankaya bildirmeyen müşteri kusurlu

Bir banka müşterisi L.Ö., para çekmek için banka kartını bir başka bankanın ATM cihazına yerleştirince cihaz tarafından karta el konuldu.

İHA

Bir banka müşterisi L.Ö., para çekmek için banka kartını bir başka bankanın ATM cihazına yerleştirdi; ekran arızası kodu verdi. Cihaz tarafından karta el konuldu. Rahatsız olan eşini hastaneye yetiştirmesi gereken L.Ö. kartını iade alamadı; bankaya da bilgi vermedi. 2 gün sonra internet hesabına giren L.Ö. kartından 10 bin 500 TL nakit para çekildiğini, 8 bin 660 TL de harcama yapıldığını fark etti. Banka "Sorumluluk bizde değil" diyerek geri ödeme yapmadı, konu davalık oldu. Asliye Ticaret Mahkemesi iki tarafı eşit kusurlu buldu; karar Yargıtay'dan döndü. Mahkeme kararında direnince son noktayı Yargıtay Hukuk Genel Kurulu koydu. Kurulun kararında, "Banka kartının ATM cihazında sıkışıp iade alınamamasından sonra zamanında bankaya bildirimde bulunmayan kart sahibi, ortaya çıkacak zarardan sorumludur" denildi.