Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) verilerine göre geçen yıl öğretmen olmak için girilen sınavlarda adaylar kendi alanlarıyla ilgili soruların birçoğunu cevaplayamadı. En başarısız olan adaylar, alan sınavlarında kendilerine sorulan 50 sorudan ortalama 9’unu ancak doğru cevaplayan lise matematik öğretmenleri oldu. En başarılılar ise 50 sorudan ortalama 32'sini yapan Türkçe öğretmenleri oldu. Vizyon Koleji Genel Müdürü Abdulkadir Özbek, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Öğretmenlerle ilgili durum gerçekten içler acısı. Mesele diploma vermek değil nitelikli bir şekilde öğretmen adaylarının mezun olmasını sağlamak. Eğitim gibi ciddi bir konuda geleceğimizi şekillendirecek öğrencilerimizi emanet edeceğimiz öğretmen adaylarının çok daha donanımlı mezun olmasını sağlamak zorundayız. Eğitim fakültesinin giriş ve çıkış şartlarının zorlaştırılması ve fakültelerde verilen eğitimin, içinde bulunduğumuz çağa uygun hale getirilmesi ile nitelikli öğretmen adayları mezun edebiliriz" dedi.
"Altın arar gibi öğretmen arıyoruz"
Özbek, "Vizyon Koleji olarak biz de nitelikli öğretmen bulmakta zorluk çekiyoruz. Maalesef başvuruda bulunan öğretmenlerle yaptığımız mülakatlarda çağın gerektirdiği donanıma sahip olmadıklarını üzülerek görüyoruz. Aylarca süren bir öğretmen alım sürecimiz oluyor. Okul açıldığından beri geçen 4 yıl içerisinde 100 binin üzerinden başvuru olmasına rağmen, bu başvuruların içerisinden sadece 200 civarında öğretmen aldık. İki kampüsü olan bir okul için en fazla sayıda başvuruyu aldık. Adeta altın arar gibi öğretmen arıyoruz. Nasıl ki bir 1 gr altın için tonlarca madenin işlenmesi gerekiyorsa biz de en üst niteliğe sahip öğretmeni bulmak için aylar süren bir çalışma yapıyor; binlerce özgeçmişi inceliyor yüzlerce mülakat gerçekleştiriyoruz. Bu süreçlerdeki başarımızı da kariyer.net ten iki yıl üst üste aldığımız “İnsana Saygı Ödülü” ile de taçlandırıyoruz" şeklinde konuştu.
"Hiçbir yerde eğitim kalitesi, öğretmen kalitesini geçemiyor"
Abdulkadir Özbek, sözlerini şöyle tamamladı: "Dünyada hiçbir yerde eğitim kalitesi, öğretmen kalitesini geçemiyor. Öğretmenlerin mesleki gelişiminin sağlanması bir okulun öğretim kalitesinin olmazsa olmaz koşuludur. Bu nedenle öğretmenlerimizi üst düzey 21. yüzyıl öğreticileri haline getirmek ve onları sürekli formda tutmak için Vizyoner Öğretmen Akademisi programını başlattık. Görevi sadece öğretmen koçluğu olan, yerli ve yabancı eğitim uzmanlarının yıl boyu yaptıkları sistematik eğitim ve geri bildirimler sayesinde Vizyon Koleji, nitelikli öğretmenlerin üst düzey öğreticilere dönüştüğü bir okul haline geldi. Bizce dünyanın en önemli işini yapan öğretmenlerin sistematik geribildirimlerle gelişmeye ve formda kalmaya ihtiyacı var.
İHA