1
Ululuslararası yolcu taşımacılığı yapan Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 40 milyonluk rant için cinayete teşebbüs eden ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce yolcu taşıma belgesi iptal edilen Akmis Seyahat bütün olanlara rağmen halen korsan taşımacılığa devam ediyor. 2’si ağır 4 kişinin yaralandığı bıçaklı saldırıya kadar yasal olmamasına rağmen firma adının yazdığı etiketleri sökerek korsan taşımacılık yapan Akmis Seyahat, şimdi de kiraladıkları minibüslerle havalimanından yine korsan ring seferlerine başladı. Yeni Şafak’ın gündeme getirdiği olaydan sonra harekete geçen havalimanından sorumlu vali yardımcısının talimatı ile otobüsleri alana alınmayan Akmis Seyahat, alandan aldığı yolcuları minibüslerle havalimanına 3 kilometre uzaklıktaki bir noktaya taşıyarak korsan taşımacılığa buradan devam ediyor.
RİNG SEFERLERİ BAŞLATTILAR
BIÇAKLI CANİ TUTUKLANDI
Olay günü yanında bulunan bıçakla Sabiha Gökçen Havalimanı’nda resmi yolcu taşımacılığı yapan Gökyüzü Seyahat firması çalışanlarına saldıran B.D. işlemlerinin ardından çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. 2’si ağır 4 kişiyi yaralayan ve olay günü alkol aldığı iddia edilen B.D. tutuklu yargılanacak. Güvenlik kamera kayıtlarını inceleme altına alan havalimanı polisi, kavgaya karışan ve Akmis Seyahat çalışanı olmadıkları iddia edilen diğer 6 kişinin yakalanması için çalışma başlattı.
Rantı kim paylaşıyor
30 aydır belgesiz taşımacılık yapan firmanın yılda 40 milyondan yaklaşık 120 milyonluk bir vurgun yaptığı öne sürüldü. Her seferinde belgesi iptal edilen Akmis Seyahat’in 30 ay boyunca korsan taşımacılık yapmasına izin verilmesi kafalarda rantın paylaşıldığı şüphesini uyandırdı. Korsan taşımacılık yapan firmalara yaptırım uygulamayan HEAŞ’ın, hukuksuzluğu gün yüzüne çıkaran ve hukuki taşımacılık yapan firmalara nasıl yaklaşacağı merak konusu oldu.
HEAŞ Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 4 yıldır taşımacılık yapan resmi firmanın yazıhanesini hiçbir gerekçe göstermeden 6 ay önce bir gecede kapattı. Fakat HEAŞ’ın 2 yılda 3 kez taşıma belgeleri iptal edilmiş ve otobüsleri alana alınmayan bir firmanın ofisinin kapatılmaması ve firmanın kaçak yollarla yolcu taşımaya devam etmesi akıllarda HEAŞ’la ilgili derin şüpheler uyandırıyor. Bu durum HEAŞ’ın bundan sonra alacağı kararları sorgulanabilir hale getiriyor.
Yeni Şafak