Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, milyonlarca fanatiği bulunan K-pop akımını inceleyecek

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, 7/24 sosyal medya takibi, mahremiyet eğitimi ve mobil ekiplerle bilgilendirme gibi bir dizi program yürüterek sosyal medyada K-Pop'un yasaklanmasını talep eden kampanyaları yakından izliyor. Zararlı görülen içeriklerin sosyal medyada yayılmadan kaldırılması/engellenmesi ve çocukların üstün yararının korunması amacıyla, bakanlık konuya ilişkin Türkiye'de temsilciliği bulunan sosyal medya platformlarıyla görüşecek.

K-Pop (Güney Kore merkezli pop kültürü) akımını mercek altına alınıyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tüm dünyada gençleri etkisi altına alan, son olarak İstanbul'da üç kız çocuğunun Güney Kore'ye gitmek için evden kaçması üzerine Türkiye'de de yeniden tartışılan yeni duruma karşı harekete geçti.

Milliyet'te yer alan habere göre, bakanlık, "popüler kültür ve çocukların sağlıklı gelişimi" konusunda çalışmalar yapıyor. Bakanlıktan internet ile mesafeleri küçülen dünyada diğer ülkelerin kültürleri ve müziklerinin gençleri daha çok etkilediğini belirtirken, "Kitle iletişim araçları, internet, teknoloji ve dijitalleşme güçlerinden ustaca yararlanan ülkelerde oluşan akımlar, bu küresel dalganın akıntısına kapılan milyonlarca hayran sayesinde bir yandan bazı ülkelerin ulusal imajının olumluya çevrilmesinde başta rol oynarken, diğer yandan ülke ekonomisinin gelişmesine önemli katkılar sağlamakta" tespiti yapıldı.

Bakanlığın değerlendirmesi internetteki popüler akımların zaman içerisinde, bütün popüler ürünlerin birbirini desteklediği bir nesneler sistemi görüntüsü verdiğini belirtildi. Bu akımların; televizyon dizileri, film, müzik, moda, estetik, yemek, dil, turizm gibi çıktığı ülkelere ait ve aynı zamanda modern unsurlara sahip içeriklerin melez karışımlarının metalaştırılarak sunulmasıyla kendine özgü tüketim kalıpları üretttiği vurgulandı. Bakanlığın değerlendirmesinde "Böylece birbirinden çok farklı ülke, millet, kültür, dil ve din farklılığına sahip olan küresel popüler akımların hayranları, gündelik hayatlarında ortaklaşa tükettikleri popüler ürünler sayesinde ortak bir yaşam tarzına sahip olmuştur" denildi.

K-Pop benzeri akımların ve sürükleyici grupların gençler arasında popülerliğinin arttığını dile getiren bakanlık, bu grupların tüm dünyada sosyal medya aracılığıyla gençler üzerinde görüntü ve müziklerindeki değişiklikle hayranlık uyandırdığını ve hayran kitlelerinin günden güne arttığını kaydetti. Bakanlık değerlendirmesinde şöyle denildi:

Tüm dünyada bilinen popüler akım gruplarının Twitter ve YouTube gibi yer sağlayıcılarını aktif takip eden hayranlarının sosyal medyadaki paylaşım ve görüntülerinden de yararlanılmakta ve bu hayran gruplarının da popüler akım gruplarıyla özdeşleşebildiği gözlemlenmektedir. Genç hayran kitlelerinin, sosyal medya ağları vasıtasıyla çevrimiçi topluluklara katılabildiği de diğer bir gerçektir. Bu hayran grupları kendilerine özel grup isimleri koymakta, grup, kitlelerinin duygularına, düşüncelerine kolaylıkla hitap ederek hayran grubu üzerinde kuvvetli bir bağlılık oluşturmaktadır. Bunun sonucunda gruba olan hayranlık pekiştirilmekte ve grubun hayranları ile sıcak diyalog halinde olması sağlanmakta.