TRT Haber
Türkiye'nin savunma sanayiindeki en önemli projelerinden biri olan KAAN'ı tüm dünya yakından takip ediyor. Türkiye'nin hava savunma alanındaki bağımsızlığını pekiştirmeyi hedefleyen KAAN, yerli mühendislik ve tasarım gücüyle öne çıkıyor. KAAN, Türk savunma sanayisinin uluslararası alanda daha fazla rekabet edebilmesini sağlayacak önemli bir adım olarak görülüyor.
MİLLİ MUHARİP UÇAK KAAN'A YAKIN MARKAJ
Türkiye'nin en önemli savunma sanayii projelerinden biri olan Milli Muharip Uçak KAAN için küresel ilgi giderek artıyor.
Son olarak TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Milli Muharip Uçak KAAN'ı radarına alan ülkeyi açıkladı.
TUSAŞ dendiğinde akla gelen ilk projelerden biri olan Milli Muharip Uçak KAAN için de çalışmalar sürüyor. Demiroğlu, yurt içinde çok sayıda savunma sanayii firmasının bu projede çalıştığını belirtip, "Böyle büyük bir işe dışarıdan ortak almak, paydaş almak oldukça makul. Kamuoyuna yansıdığı üzere Suudi Arabistan ile bu konuda çok yakın çalışıyoruz. Diğer ülkeler için de gelişme olabilir. Hatta Birleşik Arap Emirlikleri de listeye eklenebilir. Dün üst seviyede bunu söylediler bize ve ilgileneceklerinden bahsettiler" dedi.
KAAN'ın ikinci ve üçüncü prototipi için çalışmaların devam ettiğini sözlerine ekleyen Mehmet Demiroğlu, bu yılın sonuna doğru önce ikinci prototipin, yeni yılın başındaysa üçüncü prototipin havalanacağını söyledi.
Sadece TUSAŞ'ın değil diğer firmaların da KAAN'ı belirlenen tarihlerde teslim etmek için çok yoğun çalıştığını vurgulayan Demiroğlu, ilk teslim için 2028 yılına işaret etti.
TUSAŞ'ın BAE pazarında çok güçlü bir oyuncu olduğunun altını çizen Demiroğlu, hem kamu kurumlarıyla hem de özel şirketlerle farklı projeler üzerinde çalıştıklarını belirtti.
HÜRKUŞ İÇİN BAE İLE SÖZLEŞME İMZALANDI
Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Calidus firmasıyla TUSAŞ arasında bir sözleşme imzalandığı bilgisini paylaşan Demiroğlu, "Bu kapsamda 'Hürkuş'u nasıl beraber yapabiliriz, onların yaptığı uçakları nasıl birlikte geliştirebiliriz' konularında mutabakata vardık. Bunun anlaşmasını imzalayacağız." dedi.
BAE'nin ATAK helikopteriyle yakından ilgilendiğini de vurgulayan Demiroğlu, "Daha önce ATAK 1'i test etmişlerdi. Çok da beğendiler. Sonra Türkiye'ye üst düzey bir heyetle gelip bizzat deneyimlediler. O zaman da çok hoşlarına gitmişti ATAK'ın kabiliyetleri. Ancak sonrasında süreç biraz yavaşladı. Şimdi hızlandırmaya çalışıyoruz. Bu kapsamda bazı görüşmelerimiz oldu." bilgisini paylaştı.
"TUSAŞ VE BAE ORTAK BİR HAVA PLATFORMU ÜRETEBİLİR"
TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Birleşik Arap Emirlikleri'nin ANKA-3 konusunda da ciddi niyeti olduğunu ve bu platform için de daha önce BAE tarafının çeşitli girişimleri bulunduğunu anımsattı.
Şimdi bu sürecin de yeniden canlanmasını beklediklerinin altını çizen Demiroğlu, "Sadece ANKA-3 üzerinden ilerlemek niyetinde değiliz. Beraber daha farklı bir platform geliştirme niyetimiz var. BAE tarafı da buna çok sıcak bakıyor. İlerleyen günlerde daha güzel haberler paylaymış oluruz." ifadesini kullandı.
"ANKA-3'ÜN ENVANTERE GİRİŞİ ÇOK UZAK DEĞİL"
Türkiye'de de kamuoyunda ANKA-3 ile ilgili ciddi bir merak ve beklenti olduğuna değinen Demiroğlu platformu daha da geliştirmek için durmadan çalıştıklarını sözlerine ekledi.
Testler kapsamında Türk Hava Kuvvetleri ile koordineli ilerlediklerine işaret eden Mehmet Demiroğlu, şunları söyledi:
"Onların isteklerini de göz önünde bulundurarak canlı ve saha denemeleri yapmayı planlıyoruz. Geçtiğimiz haftalarda dahili yuvalardan mühimmat atış yaptık. Bunlar artarak devam edecek.
Türk Hava Kuvvetleri ve diğer kullanıcılarımız bu uçaktan çok şey bekliyor. Çok da memnunlar gelişmelerden. Biz de bunu karşılamak için çalışıyoruz. Teslimat için net tarih vermek doğru olmaz. Ancak çok uzak olmadığını söyleyebilirim."