Teknolojioku
Özellikle dünyada yaşanan çip krizi nedeniyle küresel araç fiyatlarında ciddi artış yaşandı. Yaşanan bu artış Türkiye piyasalarına da yansıdı. Otomobil piyasalarındaki artışın ardından dünyadaki çeşitli araba markalarının Türkiye pazarına gireceğiyle alakalı birçok söylem ortaya çıkmaya başladı. Fiyatlardaki yükseklik alternatif modelleri ve markaları Türkiye'de göreceğimizin bir sinyali olabilir.
Teknolojioku.com'un haberine göre, Türkiye'deki otomobiller, aslında pek çok pazardaki modele göre üst seviyede yer alıyor. Yani ülkemizde satılan en ucuz, en boş model bile aslında fazlasıyla modern diyebiliriz.
Örneğin Asya pazarında satıştaki otomobilleri göz önüne alırsak, ülkemizdeki otomobillerin onların yanında ciddi anlamda Premium sınıfında yer aldığını görebiliriz.
Ülkemizde ucuz otomobil almanın temel anahtarı da bu durumdaki modellerin Türkiye'de satışa çıkması. Eğer bu ucuz modeller Türkiye'de de satışa sunulursa, 250 bin TL altına, sıfır otomobil almamız mümkün olacaktır.
Basit bir örnek verecek olursak, Hyundai ve Tata gibi markaların ucuz modellerinin ülkemizdeki fiyatlarını baz alabiliriz. Şu da bir gerçek. Hyundai, Asya'daki ucuz modellerini ülkemize getirmiyor.
Tiago, TATA'nın en iyi fiyat performans modellerinden biri. Hatta f/p tarafında zirvedeki isimlerden diyebiliriz.
1199 cc'lik motorla gelecek olan Tiago 72 beygirlik güç üretiyor. 5 koltuk kapasiteli HB modelin mak torku ise 95Nm.
Yolcu ve sürücü hava yastığı opsiyonuna sahip olan Tata Tiago'da klima da bulunuyor. Klima bile diyoruz çünkü otomobilin fiyatı oldukça uygun. Bu otomobil Hindistan'da vergiler dahil 95 bin TL'ye satılıyor.
Gelelim bu otomobilin ülkemizdeki fiyatına. 95 bin TL'ye en düşük ÖTV dilimi ve KDV'yi ekleyecek olursak karşımıza 177 bin TL gibi bir fiyat çıkacaktır. Bu fiyatın maksimum etiket olduğunu belirtelim.
Elbette Tata'nın bu modeli ülkemize getireceği şimdilik bir iddiadan ibaret. Bu iddia gerçek olursa Tata Tiago 177 bin TL'lik fiyatıyla segmentinde rakipsiz olabilir.
Hali hazırda ülkemizde düşük fiyat aralığına çok fazla otomobil kalmadığını düşünürsek, Tata'nın bu hamlesinin çok da mantıksız olmadığını söyleyebiliriz.