Ehliyet yenileme için gerekli evraklar! Ehliyet randevusu alma

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Eski Tip Sürücü Belgelerinin değiştirme süresinin 31.12.2022 tarihinden itibaren 2 yıl süreyle uzatıldığını açıkladı. Ehliyet yenileme işlemini bir an önce tamamlamak isteyenler ise gerekli evrakların neler olduğunu ve randevunun nasıl alınacağını merak ediyor.

Ehliyet yenileme süresi 31 Aralık tarihinden itibaren 2 yıl süre ile uzatıldı. Buna göre vatandaşlar eski tip ehliyetlerini 2024 yılının sonuna kadar kullanabilecek. Ehliyetini önümüzdeki günlerde yenilemek isteyen vatandaşlar sürecin nasıl işlediğini araştırıyor. İşte ehliyet yenileme için gerekli evraklar ve randevu alma ekranı...

EHLİYET RANDEVUSU ALMA İÇİN TIKLAYIN

EHLİYET RANDEVUSU NASIL ALINIR?

Ehliyet yenileme randevusu Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü internet sitesi nvi.gov.tr üzerinden ya da ALO 199 hattından alınabiliyor. Randevuyu online almak isteyenler randevu.nvi.gov.tr/ sayfasına giriş yaparak 'Sürücü Belgesi' sekmesini seçip işlemde bulunabilirsiniz.

Sürücü Belgesi başvurularınızı adresinizin bulunduğu ilçe nüfus müdürlüğünden yapma zorunluluğunuz yoktur. Başvurularınızı herhangi bir müdürlükten de yapabilirsiniz.

EHLİYET YENİLEME İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

Sürücü Belgesi Başvurularında son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf ve Sürücü Sağlık Raporu ibraz etmeniz gerekmektedir. Gerekli evraklar şu şekilde:

Kişi kimlik belgesi.

Sürücü sağlık raporu.

Biyometrik fotoğraf (1 adet)

Kan grubunu gösteren belge ya da onaylı yazılı bir beyan.

Kişinin adli sicil belgesi (Bu durum artık elektronik ortamda anlık olarak görüntülenmektedir)

Alınan randevuya gidilemeyecek durumlarda; Sistemden olumsuz etkilenmemek ve mağduriyet yaşamamak için; aldığınız randevu tarihini takip ediniz ve randevu tarihi ile ilgili bir değişiklik olması durumunda randevunuzu, randevu saatinizden en az yarım saat önce iptal ediniz. Aksi durumda aynı gün içerisinde (24 saat) ikinci bir randevu verilemez.

Sürücü belgesi başvuru bedellerinin, başvurudan önce vergi dairesi müdürlüklerine, anlaşmalı yerlere yatırılması gerekmektedir (öğrenmek için tıklayınız). Ödemeye dair belge (makbuz veya dekont) gerektiğinde gösterilmek üzere muhafaza edilmelidir.