Evlerinin hasar tespitlerine sorgulamak isteyenler arama motorlarında detaylı bir araştırmaya girişti. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Kurum, vatandaşların adreslerini girerek hadar tespit durumu hakkında bilgi sahibi olabileceğini duyurdu. Peki, Hasar tespit başvurusu nasıl ve nereden yapılır?
HASAR TESPİT BAŞVURUSU NASIL VE NEREDEN YAPILIR?
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Kurum, "Vatandaşlarımız adres ve TC kimlik numaralarını girerek, e-devlet üzerinden ya da hasartespit.csb.gov.tr adresinden evlerinin hasar durumlarını görebilirler." dedi
CBS hasar tespit sorgulama için tıklayınız!
HASAR TESPİT NEDİR?
Hasar tespit, meydana gelen deprem gibi afetler sonrası mimar ve mühendislerden oluşan teknik heyet tarafından depremin binaya verdiği hasarın gözlemsel olarak değerlendirilerek hasarsız, az, orta, ağır/yıkık olarak sınıflandırılması işlemidir.
HASAR TESPİTİ İÇİN NEREYE BAŞVURULUR?
Tespit çalışmaları için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na resmi başvurular yapılırken, sigortası olanların zararlarının tazmini için ise Doğal Afet Sigortaları Kurumu'na (DASK) başvurmaları gerekiyor.
HASAR TESPİT TANIMLARI
Hasar tespit, meydana gelen deprem gibi afetler sonrası mimar ve mühendislerden oluşan teknik heyet tarafından depremin binaya verdiği hasarın gözlemsel olarak değerlendirilerek hasarsız, az, orta, ağır/yıkık olarak sınıflandırılması işlemidir.