Tarım Kredi Marketleri'inde, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hayata geçirilen, ''Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması'' başladı. Karakod uygulaması sonucunda vatandaşlar kasaya gitmeden ilgili ürün hakkında tüm bilgilere erişebilecek. Peki, karakod uygulaması nasıl kullanılır ve karekod uygulamasının avantajları nelerdir?
Tarım Kredi Marketleri'nde yeni dönem başlangıcı olarak görülebilen karakod uygulaması, pratik bir şekilde kullanılabiliyor.
Tüketicinin tek yapması gereken, ''Tarım Cebimde'' uygulamasını telefonuna indirdikten sonra, ''Gıda Kontrol'' menüsünden, ''İşletme Denetim Sorgulama'' seçeneğine tıklaması. Ardından telefon kamerası ile karekodu okutabilir.
Her işletmenin kendine özel karekod içeren görselleri sayesinde, tüketici işletmeye ait kayıt/onay numarası, unvan, adres ve en son denetim tarihi bilgilerine erişim sağlayabilecek.
Tarım Cebimde uygulaması, sadece gıda işletmelerinin en son ne zaman denetlendiğini göstermez. Çifti Kayıt Sistemi bilgilerinden, yetiştirilen ürün bilgilere kadar pek çok farklı bilgiyi gösterir. Ayrıca Tarım Cebimde uygulaması, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından geliştiriliyor.
Taklit ya da güvenilirliğinden şüphe duyulan ürünler, vatandaşların ihbarı sonucunda denetime girecek. Ayrıca denetim sonuçları yakın zamanda karakod sorgulaması sonucunda görülebilecek.
Öte yandan Tarım Cebimde uygulamasında, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın iletişim bilgileri bulunuyor. Vatandaşlar ALO 174 GIDA HATATTI ve Ticaret Bakanlığı'nın ALO 175 TÜKETİCİ DANIŞMA HATTI ile şikayet ve ihbarlarını oluşturarak sonuçlarını yine aynı yerden öğrenebilirler. Yapılan ihbar ve şikayetler sonucunda, Bakanlıklar gerekli denetimleri yapmaktalar.
Tarım Cebimde uygulamasının en önemli faydalarından biri, ürün ve işletmenin güvenilirliğinin vatandaşlar tarafından rahatça sorgulanabilmesi. Çünkü vatandaşlar satın alacağı ürünün taklit mi ya da bir üretim hatası ile karşılaşıp karşılaşmadığını görebilecek.
Tarım Cebimde uygulaması sayesinde, taklit ya da hileli ürün barındırmayan, sağlık standartlarını yerine getiren işletmeler kendilerini ve ticari itibarlarını tüketicinin güvenini kazanarak kullabilecekler. Bu durum tüketici açısından da sağlıklı bir rekabet ortamını kazandırmada yardımcı olacak.
Tarım Cebimde uygulaması şu anda gönüllülük esasına dayalı. Ancak ilerleyen süreçlerde diğer zincir marketlerde de söz konusu uygulamanın kullanılacağı tahmin ediliyor. Zira rekabet ortamı ve vatandaşların güvenini kazanmak işletmeler için oldukça önemli.