Hasan Kuş
Askerlik yerlerinin açıklanmasıyla birlikte asal sevk başvuru hakkında araştırmalar da hız kazandı. Kasım 2023 sınıflandırma döneminde askere gidecek olan yükümlüler, "ASAL sevk başvurusu nedir? Asal sevk başvurusu nasıl yapılır?" sorularına cevap aramaya başladı. Asker adayları, e-devlet sevk başvuru ekranından gideceği birlikleri görüntüleyebilecekler. Celp ve sevk döneminde sevke tabi olacak yükümlüler, sevk belgesini sevk tarihinin 10 gün öncesinden itibaren e-Devletten veya askerlik şubesinden alabilecekler. İşte konu hakkında detaylar
ASAL SEVK NEREDEN YAPILIR?
Kasım 2023 Seçim ve sınıflandırma sonuçları 27 Ekim 2023 tarihinde e-Devlet üzerinden yükümlülere duyurulacaktır. Sınıflandırılan yükümlüler, sevk belgesini sevk tarihinin 10 gün öncesinden itibaren e-Devletten veya askerlik şubesinden alabilecekler.
Asal sevk belgesi, e-Devlet üzerinden veya askerlik şubelerinden doğrudan alınabiliyor. Askerlik şubelerinden sevk belgenizi almak için T.C. kimlik kartı ile müracaat etmeniz gerekiyor.
Asker adayları, e-devlet asal sevk başvuru ekranından gideceği birlikleri görüntüleyip; Sevk için gerekli belgelerin çıktısını alabilecekler.
ASAL SEVK BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Asal Sevk başvurusu yapmak isteyen askere gidecek kişiler, e-Devlet kapısına giriş yaptıktan sonra ASAL Sevk İşlemleri menüsüne girmesi gerekiyor.
Askerliğim hizmeti altında bulunan Celp ve Sevk Dönemi bölümünde yeralan Sevk Başvurusu butonuna tıklayarak sevk işlemlerinizi başlatabilirsiniz.
Sistemde er sınıflandırma sonucunu görüntüledikten sonra sevk bilgilendirmesi butonuna tıklamanız gerekmektedir. Sevk kişisel bilgiler ve Sevk başvuru bilgilendirme sekmeleri üzerinden sevk belgesi oluşturabilir ve birliğe teslim olacağınız tarihi görüntüleyebilirsiniz.
Yükümlüler sevk belgesini sevk tarihinin 10 gün öncesinden itibaren e-Devletten veya askerlik şubesinden alabilecektir. Yükümlülere, Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde bulunan adresi ile eğitim birliği arası esas alınarak yol ve iaşe bedeli ödenecektir. Yükümlüler kendilerine yapılan ödemeleri kimlik belgeleri ile PTT şubelerinden veya PTT kartı ile PttMatiklerden alabileceklerdir.
SEVK BAŞVURUSU KAÇ GÜN ÖNCEDEN YAPILIR?
Sevk belgesi, yoklamaları neticesinde askerliğe elverişli oldukları tespit edilen yükümlülerin kimlik bilgilerini, statülerini, sınıflandırmaları sonrasında tertip edildikleri birlik komutanlıklarını, birliğe katılmaları gereken tarihlerini, ödenecek yol ve iaşe bedelleri vb. bilgileri içeren resmî belgedir.
Sevk başlangıç tarihi, askerlik yapacak kişinin askerlik görevini yapacağı birliğe teslim olacağı tarihin başlangıcını ifade eder. Yükümlüler sevk belgesini sevk tarihinin 10 gün öncesinden itibaren e-Devletten veya askerlik şubesinden alabilecektir.
ASAL SEVK BAŞVURUSU SONRASI İŞLEMLERİ
a. Gideceğiniz eğitim merkezi ve sınıfınız; yoklama sırasında tespit edilen eğitim durumu, sağlık, meslek vb. nitelikleriniz ve kuvvetlerin ihtiyacı esas alınarak bilgisayar ortamında şifreli/kodlu kayıtlarla ve 7 kişilik heyet huzurunda tespit edilmiştir. Bu konuda yapılan veya yapılacak olan söylentilere inanmayınız.
b. Eğitim birliğinize Kabul ve Toplanma Merkezi vasıtasıyla gidecekseniz askerlik şubesi başkanlığınca verilen talimata göre hareket ediniz.
c. Kutsal vatan hizmetini yapmak üzere, sevk işlemlerinizin yapılmasını müteakip, yol ücreti ile yiyecek bedeli adınıza PTT'ye yatırılacaktır. Pttkart'ınızı aktif hale getirmenizi müteakip Pttmatik'ten veya nüfus cüzdanınızla birlikte PTT işyerlerinden adınıza yatırılan paranızı alabilirsiniz.
ç. Sevk tarihinden itibaren hukuken asker kişi olduğunuzu unutmayınız. Resmi makamlarca veya ailelerce düzenlenen uğurlama törenleri dışındaki Siyasi parti, dernek, sendika, vakıf, vb. kuruluş ve oluşumların toplantılarına katılmanızın suç teşkil edebileceğini biliniz.
d. Eğitim merkezine katılmak için yola çıkarken; sevk evrakınızı yanınıza alınız. Ayrıca nüfus cüzdanı, varsa sürücü belgenizi ve mesleki yeterlilik belgenizi beraberinizde götürmeyi unutmayınız.
e. Sevk belgesini memlekette unuttuğunuz veya kaybettiğiniz taktirde bulunduğunuz yerdeki en yakın askerlik şubesine müracaat ederek sevk belgenizi yeniden almanız gerekmektedir.
f. Muhtaç durumda varsa eş ve çocuklarınız ile anne ve babanıza askerlik hizmetiniz sırasında yardım edilmesi mümkündür. Eş ve çocuklarınız ile anne ve babanızın; bu imkândan faydalanabilmesi için, ikamet ettiği il veya ilçedeki Aile ve Sosyal Politikalar il/ilçe müdürlükleri ile valilik, kaymakamlık veya belediye başkanlıklarına müracaatları gerekmektedir. Eş ve çocuklarınızın bu haklardan yararlanabilmesi için resmi nikâh şartı bulunmaktadır.