SavunmaSanayiST
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen AKSUNGUR Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA), TUSAŞ iştiraki olan TEI tarafından geliştirilen milli İHA motoru PD-170 ile uçuşlara başladı. PD-170, ANKA SİHA'nın ardından AKSUNGUR'a da kalifiye ediliyor.
AKSUNGUR SİHA'nın PD-170 ile gerçekleştirdiği uçuşa, 40.000ft irtifada HÜRKUŞ da eşlik etti. HÜRKUŞ Test Pilotu Murat Özpala, o anları kameraya alarak ölümsüzleştirdi. Halihazırda Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından aktif olarak kullanılan AKSUNGUR, PD-170 motoru ile birlikte daha uzun zarflarda görev icra edebilecek.
750 kg yüksek faydalı yük taşıma kapasitesi ile gece/gündüz her türlü hava koşullarında istihbarat, gözetleme, keşif ve taarruz görevlerini gerçekleştirebilen AKSUNGUR, 60 saat havada kalabiliyor.
AKSUNGUR İHA'NIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Kanat açıklığı: 24 metre
Yatay uzunluk: 11.6 metre
Havada kalış süresi: 50 saat
Faydalı yük kapasitesi: 750+ kg
Link menzili: 250+ km
Motor: 2×170 HP
Maksimum irtifa: 40.000 ft
Azami kalkış ağırlığı (MTOW): 3.300 kg
Motor tipi: PD-170 Çift Turbo Dizel
Taaruz/Deniz Karakol Görevi: 750 kg Harici Yük ile 25 kft'te 12 saat
SİLAH OPSİYONLARI
Her bir kanatta 500 kg, 300 kg ve 150 kg kapasiteli 3 adet silah istasyonu
TEBER-81 (Lazer güdümlü Mk-81)
MAM-L
MAM-C
HGK-3
TEBER-82
LUMTAS
KGK-82
Cirit
Minyatür Bomba
DENİZ KARAKOL GÖREVİ FAYDALI YÜKLERİ
SAR/GMTI-ISAR
Otomatik Tanımlama Sistemi
Sonobuoy Podu
MAD Boomu
GÖRÜNTÜ İSTİHBARATI FAYDALI YÜKLERİ
Elektro Optik/Kızılötesi/Lazer İşaretleyici/Lazer Mesafe Bulucu Kamera
SAR/GMTI-ISAR
Geniş Alan Gözetleme Kamera