Avrupa Birliği kendi kurduğu metaverse platformunu tanıtmak için bir parti düzenledi. "Müzik ve eğlence dolu" diye lanse edilen sanal plaj partisi için yaklaşık 400 bin dolar harcandı. 24 saat sürmesi planlanan parti, AB'nin yeni açıklanan Global Gateway stratejisi için gençleri heyecanlandırmayı amaçlıyordu.
ELEŞTİRİLERİN ODAĞI
Sanal partiye katılan gazeteci Vince Chadwick, Twitter'dan yaptığı paylaşımda, "AB'nin metaverse'indeki 'galaya' geldim. Etraftaki diğer 5 kişiyle şaşkın şaşkın sohbet ettik. İlk sohbetten sonra hepsi çıktı. Ben yalnız kaldım" dedi. Twitter kullanıcıları AB'yi sert eleştirmişti. Bir kullanıcı, "Cidden mi? Doğu Afrika'da büyük kuraklık var, BM Mülteciler Yüksek Komiserliği'nin kamplardaki mülteciler için yeterli gıda ve fon yok. Siz paraları buna mı harcıyorsunuz?" ifadelerini kullanmıştı. İddiaya göre Global Gateway stratejisi, Çin'in etkisine karşı koymak ve pandeminin ardından dünyanın toparlanmasını sağlamak için geliştirildi.
HEDEF KİTLE 18-35 YAŞ ARASI
Kurumun bir temsilcisi, projenin hedef kitlesinin, AB'ye dair tarafsız olan ve özellikle siyasi meselelerle ilgilenmeyen 18-35 yaşları arasındaki kişiler olduğunu söylemişti. AB'nin bu kişilerin dikkatini çekmek için metaverse partisine başvurduğu düşünülüyor.