YouTube'da dikkat çeken yenilik: ‘Dislike' sayıları gizlenecek

Popüler video platformu YouTube, 11 Kasım 2021 tarihinden itiberen ‘dislike (beğenmeme)' sayılarını kullanıcılara gizlemeye başlayacağını açıkladı. Söz konusu hamlenin, küçük ölçekli içerik üreticilere yönelik nefret baskınlarını önlemek için yapıldığı bildirildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Google çatısı altındaki popüler video platformu YouTube, 11 Kasım 2021 tarihinden itibaren 'dislike (beğenmeme)' sayılarını gizlemeye başlayacağını açıkladı. Söz konusu hamlenin, küçük ölçekli içerik üreticileri korumak için yapıldığı bildirildi. Platformda özellikle daha büyük ölçekteki içerik üreticiler, küçük ölçekli içerik üreticilere yönelik nefret baskınları organize ediyor ve videolarının 'dislike' yağmuruna tutulmasına neden oluyordu. 'Dislike' sayısının gizlenmesinin, bu nefret baskınlarının önüne geçeceği ifade edildi.

Aksam.com.tr'nin The Verge'ten aktardığı habere göre; yapılan yeni hamleyle birlikte kullanıcılar, videolara 'dislike' atabiliyor olsalar da video altındaki toplam 'dislike' sayısını artık göremeyecek. İçerik üreticiler ise kendi videolarına gelen 'dislike' sayısını görebilmeye devam edecek.

Diğer yandan; YouTube'daki 'like' ve 'dislike' butonları, hem içerik üreticiler hem de izleyiciler için oldukça büyük bir öneme sahipti. İzleyiciler, beğendikleri içeriklerde 'like' butonuna tıklarken beğenmedikleri içeriklere 'dislike' atabiliyorlardı. Bu durum, diğer izleyicilerin ve YouTube algoritmalarının videoyla ilgili fikir sahibi olmasını mümkün kılıyordu. Fakat söz konusu özellik, son dönemlerde saldırı amaçlı kullanılmaya başlanmıştı.

YOUTUBE REWIND 2018, HALA YOUTUBE'UN EN ÇOK 'DISLIKE' ALAN VİDEOSU

YouTube'un en çok 'dislike' alan videosunun; hala resmi YouTube hesabında paylaşılan, o yılın trendlerine ilişkin görüntülerden oluşan ve videolardan alınan en önemli anları içeren 'YouTube Rewind 2018' videosu olduğu da biliniyor. Bu yıl 'Rewind' videolarını kalıcı olarak iptal eden şirket, 2019'dan beri 'Rewind' videosu yayınlamıyor. Yapılan hamlenin asıl sebebinin bu olduğu iddia edilse de şirket, 'dislike' sayılarını gizleyerek küçük ölçekli içerik üreticileri korumayı hedeflediğinin altını çiziyor.