Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Popüler video platformu YouTube, TikTok'la rekabet edebilmek için kullanıma sunduğu kısa video sekmesi Shorts'un her ay 1,5 milyon YouTube kullanıcısı tarafından izlendiğini açıkladı. Bu gelişmeyle birlikte; YouTube Shorts, izleyici sayısında TikTok'u yakalamış oldu. TikTok, geçen yılın Eylül ayında 1 milyon aylık izleyici sayısını geride bırakmıştı. Platformun, bu yılın başlarında bu sayıyı 1,5 milyona çıkaracağı düşünülüyordu.
Aksam.com.tr'nin The Wall Street Journal'dan aktardığı habere göre; YouTube, yeni rakamları Shorts'u ABD'de kullanıma sunmasından yaklaşık 2 sene sonra açıkladı. YouTube'un, totalde 2 milyardan fazla kullanıcıya sahip olduğu da vurgulandı. Bünyesinde uzun video formatı bulunduğunu da hatırlatan platform, izleyicilerin günün farklı zamanlarında farklı video formatlarına yöneldiğinin ve bu nedenle çok formatlı bir video platformu olmanın avantaj sağladığının altını çizdi.
Öte yandan; YouTube Shorts, güncel olarak 60 saniyeye kadar uzunluktaki videoların paylaşılmasına olanak tanıyor. TikTok'un ise Şubat ayında maksimum video uzunluğunu 3 dakikadan 10 dakikaya çıkarmış olduğu biliniyor. İlk kez 2016 yılında kullanıma sunulan TikTok'ta video uzunluğunun, başlangıçta 15 saniye ile sınırlı olduğu ifade ediliyor.