YouTube, reklam sıklığına düzenleme getiriyor! Haftalık sınır gelecek...

YouTube, reklam sıklığına düzenleme getirecek olan yeni bir özelliği kullanıma sunmaya hazırlandığını duyurdu. Hem YouTube kullanıcıları hem de reklam-verenleri ilgilendirecek olan özelliğin, reklamlarda haftalık bazda görüntüleme sınırı belirlenebilmesine olanak tanıyacağı ifade edildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Popüler video platformu YouTube, sürekli aynı reklamı görmekten bıkan kullanıcılar için reklam sıklığına düzenleme getirecek olan yeni bir özelliği kullanıma sunmaya hazırlandığını duyurdu. Hem YouTube kullanıcıları hem de reklam-verenleri ilgilendirecek olan özelliğin, reklamlarda haftalık bazda görüntüleme sınırı belirlenebilmesine olanak tanıyacağı ifade edildi. Bu sayede; Google Ads üzerinden YouTube reklamı veren kişilerin, reklamın hangi sıklıkta izleyicilere gösterileceğini belirleyebileceği kaydedildi.

Aksam.com.tr'nin Variety'den aktardığı habere göre; yeni özellik ile birlikte, YouTube'daki her videonun başında aynı reklamı görme sorunu ortadan kalkacak. Böylece hem izleyiciler sürekli aynı reklamı görmekten kurtulacak, hem de reklam-verenler sık görülmeleri nedeniyle reklamlara düşen ilgiyi artırabilecek.

YOUTUBE, YENİ ÖZELLİĞİ ŞİMDİDEN DISCOVERY+ İLE BİRLİKTE TEST ETTİ

Öte yandan; YouTube, yeni özelliği şimdiden Discovery+ ile birlikte test etti. Test sonuçları; reklamlara haftalık bazda görüntüleme sınırı getirilmesinin, izleyicilerin o reklama ilişkin farkındalığını neredeyse 2 kat artırdığını gösterdi.

Platform, yılın ilk çeyreğine ilişkin mali raporunda reklam satışlarında büyük bir yavaşlama olduğuna ve reklam gelirinin beklentilerin altında kaldığına işaret etmişti. Yeni özelliğin, bu geliri artırmak için uygulanan bir strateji olduğu tahmin edildi.