YouTube butona bastı! O sekmeye reklamlar geliyor...

YouTube'un TikTok ile rekabet edebilmek adına kullanıma sunduğu kısa video sekmesi Shorts'un son 1 yıl içerisinde önemli bir popülarite kazanmasıyla birlikte çatı şirket Google, YouTube Shorts'ta reklamları test etmeye başladı. Sekmenin kullanım oranının, 1 yıl içerisinde 4 kat arttığı ifade edildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Popüler video platformu YouTube'un TikTok ile rekabet edebilmek adına kullanıma sunduğu kısa video sekmesi Shorts'un kullanımı, son 1 yıl içerisinde önemli oranda arttı. Bunun üzerine çatı şirket Google, YouTube Shorts'ta reklamları test etmeye başladı. Google yetkilisi Philipp Schindler, reklamlar henüz erken aşamada olsa da reklam-verenlerden gelen ilk geri bildirimler ve sonuçların YouTube yönetimini cesaretlendirdiğine işaret etti.

Aksam.com.tr'nin Engadget'tan aktardığı habere göre; Shorts, mobil uygulamada 15 saniyelik videolar oluşturulmasına olanak tanıyan TikTok ile rekabet edebilmek adına 2020 yılının Eylül ayında kullanıma sunuldu. YouTube, 2021'in Mart ayında Shorts sekmesini ABD ağına genişletti. Platformun, güncel olarak günlük bazda ortalama 30 milyardan fazla görüntüleme aldığı ve bu sayının, 1 yıl içerisinde yaşanan 4 katlık bir artışa tekabül ettiği belirtildi.

YOUTUBE TV DE ÖNEMLİ BİR GELİR ARTIŞI SAĞLADI

Alphabet ve Google CEO'su Sundar Pichai, konuya ilişkin açıklamasında tüm Google ürünlerinde önce harika bir kullanıcı deneyimi oluşturmaya odaklandıklarına ve daha sonra bu ürünü gelir getirebilir bir hale getirmeye çalıştıklarına işaret etti. YouTube Shorts'un yanı sıra, YouTube TV abonelik hizmetinin de önemli bir gelir artışı sağlamaya devam ettiği belirtildi. İzleyicilerin YouTube TV'de günde 700 milyon saatten fazla YouTube içeriği izlediğini söyleyen Pichai, YouTube TV'de kullanıcıların yorum yapmasını ve içerik paylaşmasını kolaylaştıracak akıllı telefon uyumlu yeni özellikler kullanıma sunacaklarını da sözlerine ekledi.