Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
ABD merkezli gıda şirketi Kraft-Heinz, gıda teknolojileri girişimi "The Not Company" ile iş birliği içerisinde yapay zeka teknolojisini kullanarak bitki tabanlı gıda ürünleri üretmek için yeni gıda kombinasyonları geliştireceğini açıkladı. İkilinin, yeni teknolojiyi geliştirirken 'The Not Company'nin patentli yapay zeka algoritması 'Guiseppe'den yararlanacağı belirtildi.
Söz konusu algoritmanın, bitki tabanlı gıda kombinasyonları üretmek için ABD Ziraat Dairesi (USDA) ve diğer kaynaklardan gelen verileri işlediği biliniyordu. Yapay zeka tabanlı sistem, gerçek et ve süt ürünlerinin tadını ve dokusunu taklit etmek için kombinasyonlar üretmek üzere programlanmıştı.
Aksam.com.tr'nin The Spoon'dan aktardığı habere göre; "The Not Company" süt, et ve yumurta için bitki tabanlı ikameler geliştiren Şili merkezli bir girişim şirketi olma niteliği taşıyor. Kraft-Heinz Başkanı Carlos Abrams-Rivera, yapılan iş birliğinin bitki bazlı gıdaları daha demokratik bir hale getirmeyi hedeflediğine işaret ediyor.
Paylaşılan diğer bilgilere göre; Kraft-Heinz, yapılan iş birliği kapsamında "The Kraft Heinz Not Company" isimli Şikago merkezli bir girişim şirketini işletmeye başlayacak. Şirket, San Francisco'da Ar-Ge tesisleri kuracak. Kraft-Heinz, yeni ürünleri piyasaya sürmek için kendi üretim tecrübesini ve satış kanallarını kullanacak.