Uygulama üreticileri 189 milyar $ kazanacak

Uygulama üreticilerinin gelirleri 2016 genelinde bir önceki yıla göre yüzde 27 artışla 88 milyar dolara ulaşacak. Gelirlerin 2020'de ise 189 milyara yükselmesi bekleniyor. 

SELİM KARAHAN

Apple’ın efsanevi CEO’su Steve Jobs hayatı boyunca birçok başarılı öngörüde bulundu. Ancak 20. ve 21. yüzyılın en önemli teknoloji öncülerinden birisi olan Jobs uygulamaların bu kadar önemli hale geleceğini tahmin edememişti. Jobs ilk başta iPhone’un başka üreticiler tarafından üretilmiş uygulamaları desteklemesine karşı çıkmıştı. Ancak çalışanlarının yoğun ikna çabaları sonucu inadından vazgeçmişti. Bu inadın kırılması sayesinde uygulama üreticileri günümüzde milyarlarca dolarlık ekonomik değer yaratıyor.

ORTALAMA YÜZDE 22 BÜYÜME 

Araştırma ve analiz firması App Annie’nin son raporuna göre uygulama üreticilerinin elde edeceği toplam gelirler bu yıl bir önceki yıla göre yüzde 27 artarak 88.3 milyar dolara ulaşacak. Söz konusu rakam sadce üreticilerin elde ettiği gelirleri kapsıyor. Yani Apple, Google gibi uygulama mağazalarının aldığı paylar dışarıda tutuluyor. Rapora göre gelirler önümüzdeki 4 yılda yıllık ortalama yüzde 22 artmaya devam edecek. 2020'de 188.9 milyar dolara ulaşacak. Bu rakamın 71.7 milyarı uygulama satışından, 117.2 milyar doları ise uygulama içi satış ve reklamlardan gelecek. 

Küçüklere yarayacak 

App Annie uygulama pazarının akıllı telefon ve tablet kullanımının giderek yayılmasıyla doğal olarak büyüdüğünü belirtti. Raporda dikkat çekilen  diğer bir nokta ise uygulama ekonomisinin artık tabana yayılmaya başlaması oldu. Yani hızlı büyümeyle beraber artık sadece büyük firmalar uygulamalardan büyük gelirler elde etmeyecek. Kendini kanıtlamaya çalışan küçük üreticiler de pastadan daha tatmin edici bir pay alabilecek. 

Türkiye dünyada 9. Sırada 

App Annie 3. Çeyrek raporuna göre Türkiye App Store ve Google Play Store’dan temmuz-eylül döneminde dünyada en çok uygulama indirilen 9. ülke konumunda yer aldı. Türkiye’nin uygulama harcamalarında ise ilk 10’a girememesi Türk kullanıcılarının para harcama konusunda isteksiz olduğunu ortaya koydu.    

Pokemon’dan tarihi rekor 

Firmanın ayrıca yayımladığı 3. Çeyrek raporunda artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanıldığı Pokemon Go’nun büyük başarısına dikkat çekildi. Pokemon Go, kullanıcı harcamasında sadece 3 ay içinde 600 milyon dolar gibi bir rakama ulaştı ve tarihi bir rekora imza attı. Daha önceki rekorun sahibi olan bir başka oyun uygulaması Candy Crush 600 milyon dolarlık pazara 200 fünde ulaşmıştı.